یزد- مدیرکل راه‌آهن منطقه یزد گفت: طرح دو خطه شدن شبکه ریلی استان با طول ۲۲۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در استان در حال اجراست و تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

طرح دو خطه شدن شبکه ریلی استان۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سیدمصطفی داودی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: شبکه ریلی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشو ردارد واین استان با بارگیری و حمل روزانه بیش از ۵۰ هزار تن ماده معدنی، ۳۷ درصد عملیات حمل بار کشور را به خود اختصاص داده و در بحث حمل بار درجایگاه نخست کشورقرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر روزانه حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تن ماده معدنی در استان یزد از طریق شبکه ریلی بارگیری و به مقاصد مختلف کشور حمل می‌شود و این در حالی است که حمل همین اندازه بار از طریق جاده نیازمند قریب دو هزار کامیون و تریلر است که با وضعیت کنونی راه‌های مواصلاتی امکان آن وجود نداشت.

داودی درباره وضعیت قطارهای مسافربری استان تصریح کرد: در گذشته قطار شب رو با مشکلاتی و اعتراض هایی مواجه بود که با رایزنی با شرکت ها دو قطار چهار تخته و ۶تخته با کیفیت بالاتر جایگزین شده است .

مدیر کل راه آهن استان افزود: خط دوم راه‌آهن یزد در حریم خط اول و در فضای ملکی راه‌آهن یزد در حال ساخت است، و بر اساس قانون و با توجه به مقدم بودن شبکه ریلی به لحاظ قدمت، شهرداری به عنوان متقاضی ایجاد پل در محدوده خطوط ریلی راه‌آهن یزد باید تمام هزینه‌های مربوطه را تأمین کند ولی با این وجود راه‌اهن یزد با تأمین ۴۰ درصد از اعتبار لازم در این رابطه اعلام امادگی کرده است.

داودی با بیان اینکه ظرفیت خطوط ریلی استان یزد تکمیل شده گفت: به منظور ایجاد خطوط جدید، ساخت خط دوم بافق – زرین شهر اصفهان به عنوان بزرگترین طرح استان یزد در دستور کار قرار گرفته که در محور یزد ۶۰ تا ۶۵درصد پیشرفت دارد.

وی  افزود: هدف اصلی از اجرای دو خطه کردن خطوط ریلی استان، افزایش سرعت در خطوط ریلی برای تردد قطارهای باری و مسافری و مهمتر ازهمه ساخت خطی به عنوان بار محوری سنگین در کشور بوده که برای اجرای این طرح ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که ۳تا ۴ هزار میلیارد ریال آن مربوط به محدوده استان یزد است.

مدیرکل راه آهن استان  درباره اقدامات نوروزی راه آهن استان گفت: بحث نظافت ایستگاه ها، قطارها و اماکنی همچون نمازخانه ها اولویت اول راه آهن در این ایام بوده که از همین ماه کارها شروع شده و در مرحله بعدی تجهیز ۴ ایستگاه اصلی میبد، اردکان، یزد و بافق به آسانسور برای رفاه حال مسافران بوده که امروز در اردکان با ۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: فعالیت دیگر راه آهن برای نوروز پیگیری تعیین بهترین زمان برای حرکت قطارها به سمت مشهد و شاید همه روزه کردن قطار یزد- مشهد است که برای سال آینده قول هایی گرفته شده است.

این مسئول درباره وضعیت ورودی قطار به محدوده راه آهن استان یزد خاطرنشان ساخت: بالاترین نرخ عبور قطار در کشور یعنی حدود ۱۴۰رام قطار یا هر ۱۰دقیقه یک قطار در این محدوده تردد داشته و از سوی همکاران راه آهن یزد مدیریت می شود.
وی افزود: با وجود شلوغی این محور امسال بار دیگر رتبه نخست حمل بار و نیز رشد عملکرد در کنار کاهش بالای سوانح به استان یزد تعلق گرفت و مورد تقدیر مسئولان کشور و استان قرار گرفت.

وی گفت: خوشبختانه با وجود افزایش ۳۰ درصدی عملکرد راه آهن یزد که قائدتاً به دلیل افزایش فعالیت‌ها، رشد سوانح را نیز به دنبال داشته، در یک سال گذشته کاهش ۵۴ درصدی سوانح را در راه‌اهن یزد شاهد بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.