یزد- مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: پروانه استاندارد ۹۵ واحد تولیدی و صنعتی در استان یزد باطل شد.

پروانه استاندارد ۹۵ واحد تولیدی در یزد باطل شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدحسین ماجدی اردکانی ظهرسه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اداره کل استاندارد استان یزد در سه سال گذشته  اقدام به صدور ۲۴۲ مورد پروانه جدید کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی کرده است.

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: در طی این مدت از واحدهای تولیدی فعال استان هفت هزار و ۷۶۷ مورد نمونه برداری شده و از این تعداد هفت هزار و ۲۱ مورد تحت آزمون قرار گرفته است.

 ماجدی  افزود: برای حفاظت از سلامتی و ایمنی مردم به هیچ وجه در برابر تخلفات چشم‌پوشی نخواهیم کرد و با وجود این که در شرایط اقتصادی امروز جمع‌آوری محصولات غیراستاندارد واحدهای تولیدی از سطح بازار خوشایند نیست ولی در صورت لزوم این کالاها معدودم می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون اطمینان خوبی در خصوص کالاهای تولیدی استان یزد در سطح بازار وجود دارد ولی با این وجود طی سه سال گذشته ۲۱ هزار مورد بازرسی از واحدهای عرضه کالاها در سطح بازار انجام شده  که یک هزار و ۲۰۰ مورد نمونه‌برداری  و آزمایش شده است.

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: در این بازدیدها کالاهای غیراستاندارد یا کالاهایی که استفاده از آنها برای مردم مشکل‌ساز بوده و در واحدی مشاهده شود،‌ اگر تعداد کالا کم باشد در محل معدوم خواهد شد و در غیر این‌صورت با حکم قضایی نسبت به انهدام آنها اقدام می‌شود ضمن اینکه برخی کالاهای قابل اصلاح نیز به واحدهای تولیدکننده فرستاده می‌شود.

وی افزود: سه هزار و ۷۹۲ پروانه استاندارد صادر شده است و پروانه ۹۵ واحد نیز باطل شد ضمن اینکه اخطارها و تعلیق‌های بسیاری نیز شامل حال واحدهای تولیدی و صنعتی در استان یزد شد.

مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در طی این مدت راه‌اندازی نمایندگی میبد است ولی متاسفانه  با کمبود نیروی انسانی در این نمایندگی  مواجه هستیم و با رایزنی‌های صورت گرفته با فرماندار و نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی در نظر داریم با انتقال نیروهای اداری آموزش دیده سایر دستگاه‌ها این مشکل را برطرف کنیم.

ماجدی افزود: سه واحد دفتر استانداردسازی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد، اتحادیه صنف طلا سازان و طلافروشان یزد و کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد راه اندازی شده و در سال آینده نیز یک مورد دفتر استانداردسازی را در بندر خشک استان راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی با نامطلوب خواندن وضعیت آسانسورهای استان به دلیل وجود نداشتن مرجع مشخصی در این رابطه گفت: متاسفانه  دو شرکت فعال در استان یزد وضعیت نامناسبی داشتند که برای بهبود وضعیت، شش ماه به آنها فرصت داده شد.

ماجدی افزود:  ۳۶ آزمایشگاه با استاندارد همکاری دارند و در سال ۹۴ و ۹۵ مجوز همکاری سه آزمایشگاه باطل شده است.

گفتنی است، در پایان این نشست خبری، سه خبرنگار پیشکسوت و سه خبرنگار فعال در عرصه رسانه و از خبرنگار روزنامه قدس با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.