۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 501483

هراز چند گاهی یک بار متأسفانه در صفحات حوادث یا در شبکه‌های اجتماعی خبر سرقت یا تجاوز به کودکی اطلاع رسانی می‌شود.

کودکان را طعمه مجرمان نکنیم

قدس آنلاین - وجه تشابه بیشتر چنین مواردی بی توجهی و غفلت چند دقیقه‌ای والدین یا رها کردن کودک فارغ از حضور والدین یا بزرگترها در کوچه و خیابان است.کوچک شدن محل زندگی و آپارتمان نشینی موجب شده والدین کودکان را برای بازی به بیرون از منزل بفرستند غافل از اینکه همین بچه‌ها طعمه‌های مناسبی برای دزدان جواهرات یا بیماران روانی است که در پی آزار و اذیت کودکان هستند.

چندی پیش خبر ربودن پسر شش ساله‌ای در محله خزانه تهران و آزار واذیت او توسط مردی 65 ساله خارجی موجب اندوه و ناراحتی مردم شد. متأسفانه کودک در اثر غفلت والدین در کوچه بازی می‌کند که پیرمرد از وی می‌خواهد برای دیدن و بازی با کبوتران با او به نزدیک ترین پارک محل سکونتش برود.

کودک به عشق دیدن و بازی با کبوتران با غریبه همراه می‌شود. لحظاتی بعد مادر از پشت پنجره پسرش را از درون کوچه صدا می‌زند اما جوابی نمی‌گیرد. مادر سراسیمه به داخل کوچه می‌رود اما نشانی از پسر خردسالش نمی‌یابد.

کودک پس از تعرض در حالی که همچنان دست در دست پیرمرد است مورد توجه عابرین قرار می‌گیرد این بار خوشبختانه عابران بی تفاوت نیستندو ضمن پرس وجو درباره والدین کودک او را نجات داده و پیرمرد را به مراجع انتظامی و قضایی تحویل می‌دهند.

والدین کودک از وضعیت روحی و روانی فرزندشان ابراز نگرانی کرده اند. درمان‌ها تا کنون پاسخگو نبوده به نحوی که کودک آن‌ها همچنان کابوس می‌بیند و شب‌ها وحشت زده از خواب بیدار می‌شود.

این موارد خیلی هم غریب نیست ، دختری که با گوش‌های خون آلود راهی خانه شد و ترس از دزد باعث لکنت زبانش شد، قاتلی که آزار درکودکی را تنها دلیل بیماری روحی‌اش عنوان کرده و ده‌ها کودک را مورد آزار قرار داده یا به قتل رسانده و مادری که دیگر حتی یک لحظه نمی‌تواند ازکودکش چشم بردارد ... این‌ها همه تبعات ناشی از یک لحظه غفلت است .

متأسفانه با آنکه بارها و بارها نسبت به موارد مشابه هشدار داده یا از سوی مراجع انتظامی و رسانه‌های عمومی منتشر شده و مراجع ذی صلاح از خانواده‌ها درخواست کرده‌اند که فرزندان خود را بدون حضور بزرگتر در کوچه و خیابان رها نکنند اما هنوز شاهد کودکانی هستیم که درکوچه وخیابان رها وبدون حضور بزرگترها می‌گردند. داستان قتل‌های پر سر و صدایی همچون ستایش از داستان‌های عبرت آموزی است که خانواده‌ها را به تأمل بیشتر در مراقبت و نگهداری از کودکان خود در برابر نزدیک ترین همسایگان یا دوستان فرا می‌خواند. بی شک نظارت بیشتر والدین و مراقبت بیشتر از کودک در محافل عمومی می‌تواند مانع بزرگی در برابر بسیاری از وقایعی شود که غیر قابل جبران است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.