بجنورد- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: صادرات محصولات دانش بنیان در خراسان شمالی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

صادرات محصولات دانش بنیان در خراسان شمالی مود توجه قرار گیرد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمدی ظهر سه شنبه در نشست با واحدهای فناور خراسان شمالی اظهار کرد: ازآنجایی که این استان مرز مشترک با کشورهای افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان دارد باید صادرات محصولات دانش بنیان ازاین استان بیشتر انجام شود.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری باید با دانشگاهها بیشتردرارتباط باشد، افزود: عمده ورودی پارک باید از خروجی دانشگاهها باشد و پارک با برنامه ریزی دقیق و ارتباط خوب  بتوانند ازظرفیت های استان استفاده کنند.
وی به برگزاری جشنواره توسعه پژوهش با همکاری آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: یکی ازسیاست های کلان در وزارت علوم توجه به امرپژوهش با همکاری آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم است.
احمدی تصریح کرد: توسعه پارک ها و مراکز رشد یکی دیگر ازبرنامه ها است که هراستانی باید پارک قوی و مراکز رشد خوبی داشته باشد.
وی یادآورشد: پارک علم و فناوری خراسان شمالی با وجود اینکه عمرطولانی ندارد اما ازظرفیت نیروی انسانی بالا و ظرفیت علمی بالایی برخوردار است که می توانند با استفاده از پارک علم و فناوری نقش آفرینی کنند.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در ادامه گفت: درحال حاضر ۷۶ واحد فناور و شرکت های دانش بنیان درپارک علم و فناوری استان فعالیت می کنند و ۳ مرکز رشد در سه شهرستان اسفراین، بجنورد و شیروان مستقر است.
دکتر پیله ور اظهار کرد :طی این مدت ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به شرکت و واحدهای فناور کمک کردیم و ۴۹۶ نقر اشتغال ایجاد شده است.
وی ادامه داد: همچنین طی همین مدت ۲۵۰ هزار دلار فروش محصولات واحدهای فناور وشرکت های دانش بنیان انجام شده است.
وی همچنین از پیشرفت ۸۰ درصدی سایت اداری پارک علم و فناوری استان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.