سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت هزاران واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه در قدس را محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی تصویب قانون‌ شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود ضمن محکوم کردن تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در اراضی فلسطین، این تصمیم را نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی به خصوص قطعنامه شماره 2334 شورای امنیت دانست که بر مخالفت جامعه جهانی با این اقدامات غیرقانونی اسرائیل تأکید دارد.

خبرگزاری آلمان گزارش داد که «یوسف بن أحمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی امروز سه‌شنبه تأکید کرد که تسریع در روند شهرک‌‌سازی اسرائیل در سال جاری میلادی نشانه خطرناکی است و بیانگر ادامه سیاست‌های این رژیم برای تضعیف تلاش‌های بین‌المللی و توافق شرکت‌کنندگان در کنفرانس صلح پاریس است که در تاریخ 15 ژانویه (26 دیماه) درباره ضرورت اجرای راه‌حل دو دولت برگزار شد.    

العثیمین همچنین بررسی لایحه مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های صهیونیستی واقع در اراضی اشغالی فلسطین از جمله در شهر قدس اشغالی را محکوم کرد و نسبت به خطرات استمرار فعالیت‌های شهرک‌سازی و پیامدهای آن بر منطقه هشدار داد.

وی جامعه جهانی و به خصوص شورای امنیت را به مسئولیت‌پذیری و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای قطعنامه‌های صادر شده و ملزم کردن اسرائیل به توقف سیاست‌های شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله در قدس اشغالی فراخواند.

پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» دیشب لایحه جنجالی را که ساخت هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری را مجاز اعلام می‌کند، به تصویب رساند.

این لایحه جنجالی نه تنها شهرکسازی‌های این رژیم در آینده، بلکه شهرکسازی‌های پیش از این تاریخ را نیز مجاز می‌داند.

رویترز در این رابطه اعلام کرد، بر اساس این لایحه، کنست مدعی شده که ساخت 4 هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی متعلق به فلسطینی‌ها کاملا قانونی و مجاز است.

این لایحه با آراء 60 نماینده موافق در مقابل 52 مخالف به تصویب رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.