رئیس کمیته هسته ای مجلس با بیان اینکه ترامپ در جامعه بین المللی جایگاه قابل قبولی ندارد و در داخل آمریکا نیز موقعیت متزلزلی دارد، گفت: برجام شتابزده و نسنجیده پذیرفته شده است.

ذوالنور: برجام شتابزده و نسنجیده پذیرفته شده است

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از رادیو گفتگو، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تهدیدات ترامپ برای ملت ایران تازگی ندارد واسلاف آقای ترامپ نیز اینگونه تهدیدات را علیه ایران داشته اند، اظهارکرد: عبارت «تمام گزینه ها علیه ایران روی میز است»، یک بیت نخ نما شده است که از سوی مقامات آمریکایی علیه ایران به صورت مرتب تکرار میشود.

وی افزود: مقامات پیشین آمریکایی نتوانستند علیه ایران اقدامی انجام دهند و با توجه به اینکه ترامپ در جامعه بین المللی جایگاه قابل قبولی ندارد و در داخل آمریکا نیز موقعیت متزلزلی دارد بنابراین او هم نمیتواند اقدامی علیه ایران انجام دهد و موفقیتی بیشتر از اسلاف خود کسب کند.

این عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مهرماه ۱۳۹۴ مجلس نهم قبل از پذیرش برجام مصوبه ای ۹ ماده ای در قالب دو تبصره به تصویب رساند، اظهارکرد: در این قانون، مجلس، دولت را موظف به انجام اقدام متناسب و متقابل در برابر رفتار آمریکاییها کرده است و دولت براساس این قانون باید با اقدامات غیر قانونی دولت آمریکا برخورد کند.

ذوالنور به نامه ۹ بندی مقام معظم رهبری در ارتباط با شرایط پذیرش برجام نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این نامه اعلام کردند که اعمال هرگونه تحریم جدید علیه ایران به عناوین دیگر نقض برجام است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از تصویب قانون «آیسا» تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی دوفوریتی تهیه کردند که در آن ۵ محور مصادیق اقدام متقابل علیه آمریکا را ذکر کرده است، البته مطرح شدن این طرح با زمان بررسی برنامه ششم توسعه در صحن مجلس همزمان شد و بنابراین بررسی آن به تعویق افتاد.

وی افزود: طبق گفت‌وگوهایی که با آقای لاریجانی داشته ایم اگر پیش از بررسی لایحه بودجه ۹۶ تنفسی در مجلس ایجاد شود، این طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ذوالنور با اعتقاد بر اینکه برجام شتابزده و نسنجیده پذیرفته شده است، اظهارکرد: اگراین روند رخ نمی داد، می توانستیم تضمین های لازم را در برجام بگنجانیم و سنجیده تر عمل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.