سخنان امروز رهبر انقلاب در پاسخ به توئیت طلب‌کارانه رئیس‌جمهور جدید آمریکا و ماجرای ممنوعیت ورود ایرانیان به آن کشور مورد توجه بسیاری از رسانه‌های انگلیسی‌زبان قرار گرفته است.

بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره تشکر از ترامپ + لینک و تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، تعدادی از رسانه‌های انگلیسی‌زبان در جهان به بازتاب سخنان امروز  رهبر انقلاب پرداختند. علاوه بر آنچه در اینجا آمده است، ایندین‌تایمز، اِی‌اف‌پی (خبرگزاری فرانسه)، ان‌بی‌سی و ... نیز خبر سخنرانی را نقل کرده‌اند. اگر چه برخی از این پایگاه‌‌های خبری به اشاره رهبر انقلاب به ماجرای بازداشت کودک 5 ساله اشاره کرده‌اند، اما یک نکته در سخنان ایشان بیشتر جلب توجه کرده است: تشکر از ترامپ.

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در مورد تشکر از ترامپ

تصویری که چند خبرگزاری خارجی برای خبر سخنان رهبر انقلاب برگزیده‌اند 

رویترز

رویترز با اشاره به اینکه رهبر ایران اولین بار پس از آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ سخنرانی کرده است، نوشت آیت الله خامنه‌ای گفت ترامپ چهره واقعی آمریکا را نشان داده (مطلبی که به عنوان تیتر نیز آمده) و اتهامات ایران به مورد فساد در حکومت این کشور را ثابت کرده است.

در ادامه این سخنان از رهبر انقلاب نقل شده که ترامپ «با نشان دادن چهره‌ی واقعی آمریکا، حرف‌های ساله‌ی جمهوری اسلامی ایران در بیش از 30 سال گذشته را درباره‌ی فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی دستگاه حاکم بر آمریکا ثابت کرده است». 

نیویورک‌تایمز 

پایگاه نیویورک‌تایمز با انتخاب این تیتر که «آیت الله خامنه‌ای به طعنه از دانلد ترامپ به خاطر نشان دادن چهره واقعی آمریکا تشکر کرد» نوشت در حالی که ایران در حال بررسی چگونگی تعامل با رئیس‌جمهور جدید آمریکا است، «رهبر معظم ایران از رئیس‌جمهور جدید آمریکا به خاطر افشای چهره واقعی ایالات متحده تشکر کرد.»

در ادامه خبر آمده در حالی که جریان‌های مختلف در ایران با احتیاط نسبت به رئیس‌جمهور جدید برخورد کرده‌اند، ترامپ ایران را در میان 7 کشوری قرار داد که مهاجران آنها ویزای ورود به ایالات متحده را دریافت نمی‌کنند. 

نیویورک‌تایمز نوشت رهبر ایران گفت تبلیغات انتخاباتی و ریاست‌جمهوری ترامپ، دیدگاه‌های ایران در مورد «فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعیِ حاکم در ایالات متحده» را آشکار کرد.

این پایگاه همچنین اشاره رهبر انقلاب به دستبند‌زدن به کودک 5 ساله در فرودگاه دالس را نقل کرده و می‌نویسد رهبر ایران می‌گوید این اتفاق «معنای واقعی حقوق بشر آمریکایی را روشن کرد.» نیویورک‌تایمز مدعی می‌شود این کودک بازداشت شده اما «ظاهراً دست بند نخورده است.». 

نیویورک‌تایمز ادامه داد رهبر معظم ایران به توئیت ترامپ مبنی بر لزوم متشکربودن ایران از اوباما اشاره کرد و گفت از چه بابت باید از او تشکر کنیم، «به خاطر ایجاد داعش، جنگ در عراق و سوریه یا حمایت علنی از ناآرامی‌های 2009؟». در انتهای خبر آمده آیت الله خامنه‌ای گفت ایرانیان روز جمعه برای «اعلام مواضع خود علیه تهدیدها» در راه‌پیمایی شرکت خواهند کرد.  

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در مورد تشکر از ترامپ

الجزیره

الجزیره نیز با تیتر کردن «آیت الله خامنه‌ای: ترامپ چهره واقعی آمریکا را نشان داد» جملات رهبر معظم ایران را در سخنرانی روز سه‌شنبه نقل کرد. در این خبر آمده است آیت‌الله خامنه‌ای از رئیس‌جمهور جدید آمریکا به خاطر افشای چهره واقعی ایالات متحده تشکر کرد.

الجزیره همچنین از سخنان رهبر انقلاب نقل می‌کند «رئیس‌جمهور جدید با حرف‌ها و اقدامات خود در مبارزات انتخاباتی و روزهای اخیر حرف‌های جمهوری اسلامی ایران در بیش از 30 سال گذشته را درباره‌ی فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی دستگاه حاکم بر آمریکا ثابت کرده است.

این خبرگزاری به ممنوعیت ورود مهاجران از ایران و 6 کشور دیگر بر اثر دستور اجرایی ترامپ اشاره می‌کند و می‌نویسد رهبر معظم ایران دست‌بندزدن مأموران امنیتی آمریکا به کودک 5 ساله را نشان‌هنده «معنای واقعی حقوق بشر آمریکایی» دانست.

الجزیره سپس به نقل از درسا جباری خبرنگار در تهران می‌نویسد این اولین بار است که آیت‌الله خامنه‌ای به صورت مستقیم به تهدیدات رئیس‌جمهور جدید آمریکا با کلماتی درشت پاسخ می‌گوید. در انتهای خبر به سخنان حجت‌الاسلام روحانی و دکتر ظریف در چند روز اخیر پیرامون توافق هسته‌ای اشاره شده است. 

دیلی ‌استار

این پایگاه با تیتر کردن عبارت «خامنه‌ای: ترامپ چهره واقعی آمریکا را افشا کرد» می‌نویسد رهبر معظم ایران روز سه‌شنبه گفت از رئیس‌جمهور آمریکا متشکر است زیرا «این مرد آمد و در مبارزات انتخاباتی و بعد از انتخابات آنچه ما در مورد فساد در نظام حاکم آمریکا می‌گفتیم، آشکار کرد».

دیلی استار اشاره رهبر انقلاب به دست‌بندزدن به کودک 5 ساله پس از ممنوعیت صدور ویزا برای مهاجران از 7 کشور اشاره می‌کند و به نقل از آیت الله خامنه‌ای می‌نویسد «او معنی واقعی حقوق بشر آمریکایی را نشان داد». این پایگاه می‌نویسد رهبر ایران به توئیت ترامپ مبنی بر اینکه «ایران با با آتش بازی می‌‌کند در حالی که باید از اوباما و توافق‌ هسته‌ای متشکر باشد» اشاره کرده و گفت اوباما همان کسی است «تحریم‌های فلج‌کننده» بر ایران تحمیل کرد و با اقدامات بی‌ثبات‌ساز خود به تشکیل دولت اسلامی (داعش) کمک کرد.

 بازتاب سخنان رهبر انقلاب در مورد تشکر از ترامپ

ایندین اکسپرس

ایندین اکسپرس با انتخاب تیتر «رهبر معظم ایران آیت الله خامنه‌ای: ترامپ چهره واقعی آمریکا را نشان داد» نوشت آیت الله علی خامنه‌ای گفت از رئیس‌جمهور آمریکا دانلد ترامپ تشکر می‌‌کند. این پایگاه خبری نیز به جمله رهبری در مورد اثبات‌شدن اتهامات ایران پیرامون فساد در نظام آمریکا اشاره می‌‌کند و اینکه ترامپ با رفتارهایش این اتهامات را تأیید کرده است.

ایندین اکسپرس همچنین اشاره رهبر انقلاب به ماجرای دست‌بندزدن به کودک 5 ساله در فرودگاه را نقل کرده و نوشت «خامنه‌ای گفت او با رفتارهایش معنای واقعی حقوق بشر آمریکایی را نشان داد.» در ادامه خبر، پاسخ رهبر انقلاب به توئیت ترامپ در مورد لزوم متشکربودن ایران از توافق هسته‌ای با اوباما آمده و به نقل از آیت الله خامنه‌ای می‌نویسد اوباما همان کسی است «تحریم‌های فلج‌کننده» بر ایران تحمیل کرد و با اقدامات بی‌ثبات‌ساز خود به تشکیل دولت اسلامی (داعش) کمک کرد.


 منابع

https://www.nytimes.com/2017/02/07/world/middleeast/trump-iran-ayatollah-ali-khamenei.html?_r=0

http://www.aljazeera.com/news/2017/02/ayatollah-khamenei-donald-trump-170207114954347.html

http://www.newindianexpress.com/world/2017/feb/07/trump-reveals-americas-real-face-irans-supreme-leader-ayatollah-khamenei-1568007.html

https://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2017/Feb-07/392639-trump-reveals-americas-real-face-irans-khamenei.ashx

http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-iran-speech-idUSKBN15M0WE

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.