۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: 501632

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از بیمه ازدواج یک میلیون نفر تا سال 96 خبر داد.

یک میلیون نفر بیمه ازدواج می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صداوسیما، محمدرضا رستمی در مراسم اعطای مجوز مراکز مشاوره ازدواج و خانواده که صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: ساماندهی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده از جمله وظایف این معاونت است.
 
وی افزود: تاکنون 2200 متقاضی برای کسب مجوز مرکز مشاوره در سامانه وزارت ورزش و جوانان نام نویسی کرده اند.
 
رستمی اضافه کرد: این تقاضاها پس از طی مراحل قانونی و تخصصی و علمی در صورت دارا بودن شرایط لازم به کسب مجوز می انجامد.
 
وی یادآور شد: اعطای مجوز به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده بر اساس تفاهم نامه ای مشترک با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ارائه می شود.
 
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت : ساماندهی مشاوره های پیش از ازدواج ، حین ازدواج و بعد از ازدواج نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی افزود: یک دوره آموزش مشاوره 16 ساعته پیش از ازدواج تدوین شده است و تاکنون 2000 مربی برای آموزش این دوره در سراسر کشور آموزش دیده اند.
 
رستمی اضافه کرد: ارائه وام های ازدواج و افزایش سقف آن از 3 میلیون به 10 میلیون تومان نیز در این دولت صورت گرفته است و تا پایان سال یک میلیون و 100 هزار زوج جوان وام 10 میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان های کشور اشاره کرد و گفت : در برخی استان ها این مجمع تشکیل شده است و تا پایان دولت یازدهم همه استان ها مجمع خیرین ازدواج خواهند داشت.
 
رستمی با بیان اینکه فعالیت مجمع خیرین ازدواج در 8 محور مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تعریف شده است گفت: پس از تشکیل مجمع خیرین در تمام استان ها مجمع ملی خیرین تشکیل خواهد شد.
 
وی در ادامه گفت: در جشنواره ازدواج نیز از فعالان برتر این حوزه در بخش های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی در هر سال تقدیر خواهد شد.
 
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اکنون در 16 استان هیچ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده ای وجود ندارد که اولویت تشکیل مراکز مشاوره در این استانهاست و تا پایان دولت یازدهم تمام استانها مراکز مشاوره ازدواج و خانواده خواهند داشت.
 
وی در پایان گفت: اولویت حمایتی برای تشکیل مراکز ازدواج و خانواده و همچنین حمایت از طرح های این مراکز مشاوره در استان هایی است که آمار طلاق بالایی دارند و هدف؛ کاهش آمار طلاق در این استان هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.