رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، قانون جدید کنست رژیم صهیونیستی را به منزله صدور جواز برای سرقت سرزمین‌های فلسطین، دانست.

محمود عباس: قانون جدید اسرائیل، جواز سرقت اراضی فلسطین است

به گزارش "قدس آنلاین"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: قانون جدیدی که کنست رژیم صهیونیستی تصویب کرده است، سرقت سرزمین‌های فلسطین را به نفع شهرک‌نشینان، جایز می‌داند.  

وی در نشست خبری مشترک با فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس گفت: اعلام ساخت هزاران واحد مسکونی توسط اسرائیل در سرزمین‌های اشغال شده از سال ۱۹۶۷ میلادی، تجاوز به ملت فلسطین است و ما در همه دادگاه‌های بین‌المللی با آن برخورد می‌کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از جامعه جهانی خواست که به اجرای قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد کمک کند.  

وی گفت: لازم است که بین اراضی اشغال شده از سال ۱۹۶۷ میلادی از جمله قدس و بین رژیم صهیونیستی همانگونه که در قطعنامه ۲۳۳۴ آمده است، فرق قائل شد و ما نباید اجازه تحکیم نظام تبعیض نژادی را بدهیم، زیرا این امر ما را از فرصت برقراری صلح مطلوب دور می‌کند.

محمود عباس درباره خطرات احتمال انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به قدس گفت: قدس پایتخت دولت فلسطین است و ما می‌خواهیم که قدس به روی پیروان همه ادیان آسمانی باز باشد و از سوی دیگر بر ضرورت احترام اسرائیل به قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های امضا شده از جمله توافقنامه ژنو تاکید می‌کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دعوت دولت انگلیس از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای حضور در جشن‌های صدمین سالگرد صدور بیانیه بالفور را محکوم کرد و از دولت انگلیس خواست که ضمن عذرخواهی از ملت فلسطین، دولت فلسطین را مطابق توصیه مجلس عوام فلسطین، به رسمیت بشناسد.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، شامگاه دوشنبه لایحه قانونی شمردن ساخت خانه‌ها، که بروی املاک شخصی فلسطینی‌ها ساخته می‌شود را در مرحله دوم و سوم خود به تصویب رساند.

این قانون حدود ۴ هزار خانه را بروی املاک خصوصی فلسطینی‌ها «قانونی» کرده و همچنین به ساخت و سازها در شهرک‌های موجود نیز شتاب بیشتری خواهد داد.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تصویب لایحه‌ای جنجالی در پارلمان اسرائیل مبنی بر قانونی شمردن تصرف اراضی فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.