مشهد- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، گفت: آنانی که با پز ایران‌گرایی از فردوسی دم می‌زنند کارنامه ۵۰ و ۶۰ سال اخیرشان را بیاورند که در برابر این همه قهرمان و این همه حماسه و ماجراهای جذابی که در تاریخ ایران ونهضت اسلامی بوده به جزء فیلتر و سانسور چه کرده‌اند.

افرادی که دم از فردوسی می‌زنند در این سال‌ها با این همه قهرمان چه کردند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، وحید جلیلی در مراسم رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب باموضوع شهدای انقلاب مشهد، با بیان اینکه  مفتخریم در خدمت خانواده شهداء انقلاب در مشهد باشیم؛ گفت: نام این شهر روی آن است و رایحه شهادت در این شهر پیچیده و مفهوم  شهادت با تاریخ ، هویت و فرهنگ شهر در هم آمیخته است.

وی  با اشاره به اینکه  فردوسی به عنوان نماد دیگری در مشهد و خراسان بزرگ افتخار همه ایران و ایرانیان است بیان کرد:  بعضا در برخی تریبون‌ها شنیده می‌شود  که عده‌ای ابراز نگرانی می‌کنند که چرا به فردوسی پرداخته نمی‌شود و چرا او بزرگ داشته نمی‌شود و به عنوان  نماد هویتی مشهد برجسته نمی‌شود. سوال من این است افرادی  که دم از فردوسی و غربت او در مشهد  می‌زنند چرا کوچکترین شباهتی به فردوسی ندارند و کوچیکترین اعتقادی به مشرب، مرام و عمل فردوسی ندارند.

وی افزود: این افراد صرفا  برای اینکه  بگویند به مفاخر کشور توجه نمی‌شود از این دستاویزها به عنوان یک بهانه و بازیچه استفاده می‌کنند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد افزود: دغدغه  فردوسی این  بود که داشته‌ها، زبان و حماسه‌های این ملت و قهرمانان ما از یادها نرود و به فراموشی سپرده نشود و نسل در نسل به فرزندان جامعه منتقل شود.

جلیلی افزود: متاسفانه امروز کسانی دم از فردوسی می‌زنند که درطول  ۳۰ ، ۴۰ سال گذشته حتی حاضر نشدند برای یکی از ده‌هاهزار شهیدقهرمان  این ملت بیتی بسرایند، داستانی بنویسند و یا تابلویی خلق کنند یقینا این‌ها  نمی‌توانند اجازه داشته باشند؛  زیر علم فردوسی به جمهوری اسلامی و انقلاب خرده بگیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد تصریح داشت :  دوستان فرهنگی و قلم به دست در مشهد و افرادی  که اهل ادبیات و هنر هستند ، بایستی از خود بپرسند در ۳۸ سال گذشته با قهرمانانی مانند الهه زینال پور ، مهدی زارع ،فاطمه امیری چه کرده‌اند.

 وی تاکید  کرد: یقینا اگر فردوسی در این دوره بود اجازه نمی‌داد این حماسه ها به فراموشی سپرده شود و می‌گشت تا  این دلاورمردهی و قهرمانی‌ها را با قلم قدرتمندش به اسطوره تبدیل کند.  وی افزود : ما بایستی افتخار کنیم  که  این قهرمانان را  در واقعیت زندگی به چشم سر مشاهده می‌کنیم  و بیندیشیم برای زنده نگه داشتن آنان که به ما نیاز ندارند  چه کرده‌ایم؛  اینان شهدایی  هستند که به گواهی قرآن عند رب هستند  و نیازی ندارند  که من و شما یادی از آنها کنیم یا نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.