ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به نیروی هوایی این کشور دستور داده است برای «زمان جنگ» آماده شود.

آماده‎‌باش پوتین به نیروی هوایی روسیه + تصاویر

به گزارش "قدس آنلاین"، به گفتۀ سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، پوتین دستور داده است بررسی‌ها و کنترل‌های لازم در نیروهای مسلح این کشور برای «ضربۀ محکم و ناگهانی» انجام شود.

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، پوتین همچنین دستور داده تا میزان آمادگی سازمان‌های مربوطه و سربازان برای جنگ بررسی شود. وی همچنین خواسته است تا اطمینان حاصل شود سیستم‌های جنگی روسیه از آمادگی کافی برای جنگ برخوردار شوند.

وزیر دفاع روسیه گفت بر اساس این تصمیمِ فرمانده عالی نیروهای مسلح، بررسی آمادگی نیروهای هوافضا برای حملات محکم و ناگهانی ارتش و ارزیابی آمادگی سربازان و سازمان‌های مربوطه برای انجام وظایف جنگی، آغاز شده است.

این دستور رئیس‌جمهور روسیه در حالی است که نگرانی‌ها در مورد تنش بین روسیه و کشورهای غربی رو به افزایش است.

پرتابگرهای موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای روسیه (تصویر آرشیوی از اسپوتنیک)

مدتی است که روابط روسیه با برخی کشورهای عضو ناتو متشنج شده است.  

روسیه به‌تازگی حرکات نظامی خود را افزایش داده است. از آن جمله می‌توان به اقدامات نظامی ماه گذشتۀ میلادی در قطب شمال اشاره کرد که از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی کم‌سابقه بوده است.

روسیه همچنین از برنامه‌اش برای گسترش و تجهیز ارتش در سال جاری میلادی خبر داده که شامل افزایش تعداد تانک‌ها، خودروهای زرهی و هواپیماهای ارتش می‌شود.

نمایش هوایی روسیه در نمایشگاه هوایی بین‌المللی مسکو (تصویر آرشیوی)

روسیه اوایل آبان امسال برای اولین بار تصاویری از بزرگ‌ترین موشک هسته‌ای جهان را که قابلیت از بین بردن منطقه‌ای به وسعت کشور فرانسه دارد، منتشر کرد.

این موشک اتمی جدید قابلیت حمل کلاهک ۴۰ مگاتنی را دارد که ۲ هزار برابر قدرتمندتر از بمب‌های اتمی است که امریکا در سال ۱۹۴۵ در حمله به هیروشیما و ناگازاکی استفاده کرد.

ناتو از حدود دو سال پیش و در پی پیوستن شبه‌جزیرۀ کریمه به فدراسیون روسیه، تمامی روابط خود را با مسکو به حال تعلیق درآورد.

امریکا و ناتو امسال چندین سامانه موشکی را در پایگاه‌های نظامی در شرق اروپا مستقر کرده‌اند که این موضوع اعتراض شدید مسکو را به دنبال داشته است.

منبع: پرس تی وی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.