یزد- دو خودور حامل کارشناسان داخلی و خارجی زمین شناس که مسیر خود را در کویر گم کرده بودند، توسط نیروهای هلال احمر نجات یافتند.

زمین شناسانی مفقود شده در کویر بافق  نجات یافتند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق گفت: عصر سه شنبه گروهی از کارشناسان داخلی و خارجی که قصد عزیمت در کویر بافق را داشتند مسیر خود را در کویر گم می کنند.

جعفر حسن پور افزود: پس از اطلاع به فرماندار بافق، در ساعت ۱۵و ۴۵ دقیقه مبنی بر گم شدن دو خودرو حامل کارشناسان داخلی و خارجی زمین شناسی در کویر شهرستان بافق، بلافاصله دو تیم جستجو و نجات با دو خودرو کمک دار از اداره راه و شهرسازی شهرستان و آمبولانس نجات جمعیت هلال احمر با توجه به اطلاعات ابتدایی رابط این گروهها که در شهر بافق مستقر بود راهی منطقه احتمالی شدند.

وی گفت: تیمهای جستجو و نجات نهایتا پس از سه و نیم ساعت جستجو و استفاده از دستگاه جی.پی.اس  و البته هوشیاری گروه های گم شده که مبادرت به تهیه روشنایی در تاریکی شب کرده بودند موفق به نجات این افراد شده و به منطقه امن منتقل شدند ، که خوشبختانه همه این افراد در صحت و سلامت کامل هستند.

حسن پور در پایان اظهار داشت: کویر نوردان و پژوهشگران کویر هنگام سفر به کویر حتما نقشه و قطب نما و جی.پی.اس را با خود داشته باشند وهمچنین از بلدهای محلی جهت رفتن به اعماق کویر استفاده نمایند.

وی افزود: مسیر پیمایش خود را به چند نفر از رابطین یا آشنایان خود اطلاع داده و هرگز از مسیر پیش بینی شده خارج نشوند و آب، غذا و پوشاک مناسب بهمراه داشته باشند و سفر خود را طوری مدیریت نمایند که به تاریکی شب نخورند و با زندگی در کویر و اصول کویرنوردی آشنا باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.