سخنگوی شرکت توزیع برق افغانستان اعلام کرد: به خاطر برودت هوا ، برق شهر کابل تا پایان فصل سرما در شبانه روز ۱۵ ساعت قطع خواهد بود.

برودت هوا پایتخت افغانستان را با کمبود برق مواجه کرد

به گزارش "قدس آنلاین"، «صدیق الله توحیدی» روز چهارشنبه در پاسخ به خبرنگار ایرنا در کابل در باره افزایش خاموشی های شهر به ویژه منطقه دیپلمات نشین «وزیراکبر خان» افزود که این وضعیت تا زمان گرم شدن هوا ادامه خواهد داشت.
وی در عین حال گفت که منطقه دیپلمات نشین وزیر اکبر خان نسبت به سایر مناطق کابل از نظر قطع برق دارای وضعیت بهتری است و برخی مناطق دیگر ساعات بیشتری برق ندارند.
سخنگوی شرکت توزیع برق افغانستان افزود که با توجه به سرمای بیش از حد امسال، پیش بینی می شود وضعیت قطع ۱۵ ساعته برق تا یک ماه آینده ادامه داشته باشد و پس از این مدت، از ساعات قطع برق کاسته شود.
اغلب مناطق کابل، پایتخت افغانستان بیش از نیمی از شبانه روز فاقد قطع برق هستند و برای گرم کردن خانه های خود از موتورهای برق، کپسول های گاز، چوب و ذغال سنگ استفاده می کنند.
بیشتر شهروندان کابل توان مالی لازم را برای استفاده از ژنراتورهای گازوئیلی و یا موتورهای بنزینی تولید برق و کپسول های گاز ندارند و به ناچار از چوب و ذغال سنگ استفاده می کنند.
ترکمنستان و ایران، دو کشور اصلی تامین کننده انرژی افغانستان از جمله گاز مورد نیاز این کشور هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.