هنوز چندماهی تا انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است؛ اما گویا بعضی بدون توجه به قوانین و مقررات، تنها به حضور در مناصب مختلف از جمله شورای اسلامی شهر یا روستا فکر می کنند.

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برای شورای شهر/ اینجا چه خبر است؟

اختصاصی قدس آنلاین - هنوز چندماهی تا انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است. انتخاباتی که به جای خرداد، بنا به دلایلی در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. تبلیغات انتخاباتی نیز از ۸ تا ۲۷ اردیبهشت ماه اعلام شده و کاندیداهای تایید صلاحیت شده می توانند طی ۲۰ روز به تبلیغات و تشریح برنامه های خود بپردازند. اما انگار شور انتخابات گریبان بعضی ها را از ماه ها پیش از برگزاری انتخابات گرفته بوده. اینجا به چند نمونه از تب و تاب تبلیغاتی کاندیداها اشاره می کنیم.

ایلام/ راه اندازی گروه هایی در فضای مجازی

در برخی محافل به خصوص در شبکه های اجتماعی استان ایلام، برخی افراد که قصد شرکت در انتخابات شوراهای شهر را دارند اقدام به راه اندازی گروه هایی تحت عناوین مختلف کرده اند. با وجود اطلاع رسانی از قبل صورت گرفته و براساس جدول زمانبدی ارائه شده در خصوص انتخابات سال ۹۶ اما گویا برخی افراد بدون در نظر گرفتن موارد ذکر شده در شبکه های اجتماعی استان ایلام با راه اندازی گروه هایی هر چند بدون ذکر  رسمی از انتخابات ، می توان به راحتی از مطالبی که افراد در این گروه ها قرار می دهند فهمید که پیام هارنگ و بوی انتخاباتی برای شوراهای شهر ایلام دارد.

بویراحمد/ تبلیغ گروه های تلگرامی انتخاباتی

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت که هرگونه تبلیغات قبل از موعد انتخاباتی خلاف قانون است و با افراد متخلف برخورد قانونی می شود. محمد کاظم نظری به انتخابات آتی شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و اظهار داشت که تبلیغات نامزدهای احتمالی این انتخابات خلاف قانون انتخابات است.

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت که ممکن است تبلیغات قبل از موعد سبب بروز برخی مسائل حاشیه ای شود که به ضرر منطقه تمام شده و جلوی پیشرفت را بگیرد. نظری به بمباران تبلیغاتی فضای مجازی درباره انتخابات شوراها اشاره و تاکید کرد تبلیغ گروه های تلگرامی در زمینه انتخابات جزء مصادیق مجرمانه است.

وی افزود: فعالیت های فضای مجازی به صورت مستمر از سوی دستگاه های ذیربط رصد می شود و تبلیغ افراد و نامزدهای احتمالی در این فضاها در تایید یا رد صلاحیت آنان موثر است.

 

بندرکنگ/ تجلیل از دانش آموزان و برگزیدگان کنکور

شهرداری و شورای شهر بندرکنگ  برای تجلیل از دانش آموزان برتر و قبول شدگان کنکور سراسری ۹۵ مراسمی را برگزار کرد که این مراسم به دور از عنوانش حواشی ای به همراه داشت.  عصر پنجشنبه شهرداری بندرکنگ برای اولین بار در بندرکنگ مراسمی برگزار کرد که قرار بود از دانش آموزان برتر و قبول شدگان کنکور سراسری ۹۵ تجلیل شود.

جالب اینکه در این مراسم  اعضای شورای بندرکنگ را به عنوان شورای نمونه استان مورد تقدیر قرار گرفته و از آنها با اهدای لوحی تشکر شد.

جالب توجه اینکه  این لوح سپاس که تقدیم اعضای شورای شهر بندرکنگ شد به مناسبت ۹ اردبیهشت روز ملی شورا در تاریخ ۹۵/۵/۴ صادر شده بود اما در تاریخ ۳۰ دی ماه مورد استفاده قرار گرفت. دیگر آنکه این ماجرا توسط روزنامه دریا سوم بهمن ماه طی گزارش ویژه ای به شرح ماوقع پرداخت.

 کهکیلویه و بویراحمد/ اعلام برنامه کاندیداهای احتمالی - مهمانی های بدون دعوت - ارسال پیامک

تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج هم در نوع خود جالب است؛ این اتفاق در حالی صورت گرفته که این استان به دلیل بافت قومی و قبیله ای و عشیره ای همواره در ایام انتخابات چالش های زیادی را تجربه می کند.

برخی از این تبلیغات زودهنگام از طریق مهمانی های بدون دعوت و ورود خودسرانه به خانه های مردم، ارسال پیامک، شبکه های اجتماعی، برقراری تماس تلفنی و رودرو با شهروندان و اهالی روستا انجام می شود که موجب نگرانی بسیاری از رقبا و خانواده ها می شود.

برخی نیز از هم اکنون با ارسال پیامک دست به دامن طایفه خود شده اند تا شاید در انتخابات شورای شهر بتوانند با این ترفند از سد رقبای خود بگذرند.

گروه های مختلف  و طیف های سیاسی این شهرستان به صورت آشکار و پنهان اعلام حضور کرده اند  و برخی نیز  حضور خود را تنها در محیط محصور نکرده و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با انتشار سوابق کاری و بیوگرافی خود قصد دارند تا در تبلیغاتی زودهنگام به معرفی خود بپردازند.

اعلام برنامه های مختلف و حتی خارج از حوزه تخصص از سوی برخی کاندیدای احتمالی از جمله نکات جالبی است که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خودنمایی می کند.

آباده/ امتناع از اعلام رسمی - طرح اشخاص و افکار میان مردم

یکی از محسوس‌ترین تبلیغاتی که ماههاست آغاز شده و اغلب شهروندان آباده، آن را می‌بینند، ‌حضور ناگهانی و فعال کاندیداهای احتمالی حداقل در فضای مجازی و شبکه های موبایلی است! هرچند بسیاری از همین کاندیدا احتمالی شورای شهر پنجم آباده از اعلام رسمی کاندیداتوری خود امتناع می کنند اما شواهد نشان می دهد که تبلیغات کاندیدا در فضای مجازی و طرح اشخاص، افکار و برنامه های آتی آنها کمی زودتر از موعد آغاز شده است. 

بهبهان/ ناجیان مردم - قلم به دستان مصلحت اندیش - آقای دوربینی - اعلام موجودیت کارکنان شهرداری -  یک چهره خاص

در بهبهان هم تقریبا همین فضا وجود دارد. افرادی با راه اندازی یک کانال و چند گروه در شبکه های اجتماعی خود را دلسوز و ناجی مردم محروم و رنجدیده شهر معرفی کرده و در متون روزانه خود تنها راه برون رفت از شرایط سخت کنونی را اعتماد و انتخاب خود از سوی مخاطبان می دانند.

صاحبنظران بهبهانی می گویند؛ افراد دیگری که سالهاست قلمی از جنس مصلحت اندیشی در دست گرفته اند امروز از آن به عنوان اهرمی سیاسی برای رسیدن به این جایگاه از هیچ کوششی فرو گذار نمی کنند، صاحب این قلم ها البته در برهه کنونی بر هیچ لوحی سیاهه نمی کنند مگر آنکه منافع و عواید مطبوعشان در آن حاصل شده باشد.

دیگری با خوش پوشی و حضور مداوم در تمامی جلسات رخت نامزدی برتن کرده و به سبب قرار گرفتن در اکثر قریب به اتفاق تصاویر رویدادهای شهرستان به آقای دوربینی شهرت یافته است. در عجیب ترین تحرکات، اعلام موجودیت بیش از ۵، ۶ تن از مجموعه شهرداری در انتخابات آتی شورا بهت همگان را موجب شده است.

حضور یکی از چهره های مطرح اصولگرایی و یکی از مسببین اصلی پیروزی کشت زر در انتخابات مجلس همچنان در گیر و دار تایید و تکذیب است اما تا این لحظه شواهد نشانگر تمایل وی به ورود در این رقابت سنگین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.