یزد- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دو هزار و ۲۳ جانباز نخاعی در کشور وجود دارد.

۲۲۳۱ جانباز نخاعی در کشور زندگی می کنند

به گزارش قدس آنلاین، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهرچهارشنبه  در مراسم تجلیل  از جانبازان و شهدا اظهار داشت: یزد ازقدیم الایام مهد پرورش انسان‌های بزرگ بوده  که برای ارشاد و راهنمایی جامعه و تقویت دین و اخلاق از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده اند. 

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی گفت: چهره‌هایی همچون آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله خاتمی و ... هرگز از ذهن مردم پاک نخواهند شد چون این مردان از مبارزان خط مقدم دوران انقلاب اسلامی در یزد هستند.

وی افزود: ایثارگران به ویژه جانبازان نخاعی، شهیدان زنده هستند  و خدمات در شان و منزلت واقعی جانبازان و ایثارگران به آنها ارائه نمی‌شود.

وی افزود: قانون فعلی برای ۳۵ سال قبل تدوین شده و در شرایط فعلی نیاز به قانون جدید داریم و در راستای تدوین این قانون هم اقدامات و هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

حجت‌الاسلام شهیدی گفت: بودجه بنیاد شهید امسال تنها ۱۰ درصد معمول حقوق افزایش داشته و در حال حاضر بالغ بر سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و محدودیت‌های اقتصادی زیادی در این سازمان وجود دارد.

تقدیم ۳۸۵۰ شهید

در ادامه این مراسم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اظهار داشت: استان یزد ۳ هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و همچنین ۷۵۴ آزاده و ۱۰ هزار جانباز در این جنگ از استان یزد جانفشانی کرده اند.

احمد ابراهیمی افزود: طرح سپاس برای نخستین بار در کشور به عنوان طرح ابتکاری استان یزد اجرا شد وبه این منظور توانستیم نقش کوچکی در تجلیل از ایثارگران و جانبازان داشته باشیم و این طرح برای اجرا در شهرهای کشورنیز مورد قبول واقع شده است.

ابراهیمی با اشاره به نقش شهید صدوقی در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شهید صدوقی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و از یاران نزدیک امام خمینی (ره) بود به ویژه در اوایل جنگ زحمات بسیاری کشید و همواره یار و یاور رزمندگان و ایثارگران بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد افزود: برای پیروزی انقلاب اقشار زیادی زحمت کشیده‌اند که از آن جمله می‌توان به نقش شهید صدوقی، آیت‌الله حائری‌، آیت‌الله خاتمی، آیت‌الله مدرسی و ... اشاره کرد که منشأ خیر و برکات بسیاری برای کشور و استان یزد بودند.

در این مراسم با اهدای گل و هدایایی از جانبازان قطع نخاعی، خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی، جانبازان انقلاب اسلامی و همسران جانبازان قطع نخاعی استان یزد تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.