سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب از آغاز به کار کمیسیون معاملات این رویداد فرهنگی از تاریخ ۲۴ بهمن ماه خبر داد.

طرح بورسیه نمایشگاه کتاب تهران تصویب شد/ آغاز کار کمیسیون معاملات نمایشگاه

به گزارش «قدس آنلاین»،  همایون امیرزاده؛ سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره مصوبات ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری گفت: در ابتدای این جلسه گزارشی از میزان درآمدها و هزینه‌های نمایشگاه در دو دوره پیشین ارایه توسط قائم مقام نمایشگاه ارایه شد. پس از این گزارش میزان بودجه نمایشگاه سال آتی به تصویب شورا رسید.
وی با اشاره به دیگر مصوبه این شورا عنوان کرد: علاوه بر این مصوبه در این جلسه مصوبه‌ای به منظور چابک‌سازی کمیسیون مالی نمایشگاه با تعداد ۷ عضو  به تصویب رسید. اعضای این کمیته هفت نفره متشکل از سه نفر از تشکل‌های نشر، سه نفر از هیات مدیره موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و یک نفر از اعضای شورای سیاست‌گذاری خواهد بود. بر اساس تصمیم شورا، آقای مرتضی کاظمی عضو شورای سیاست‌گذرای نمایشگاه به عنوان نفر هفتم کمیسیون معاملات نمایشگاه انتخاب شد.  
سخنگوی شورای سیاست‌گذرای سی‌اُمین نمایشگاه با اشاره به آغاز به کار این کمیسیون از ۲۴ بهمن ماه گفت: در ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری مقرر شد کمیسیون مالی نمایشگاه از روز ۲۴ بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کند و برنامه‌های کمیته‌های نمایشگاه هر چه سریع‌تر جهت تصویب از سوی مدیران کمیته‌ها به شورا ارسال شود. همچنین به تصویب رسید و تا پایان اسفند ماه تمامی برنامه‌های کمیته‌ها به تصویب برسد.  
وی ادامه داد: کمیسیون قراردادها وظیفه دیگری نیز بر عهده دارد و آن مشخص کردن میزان درآمدهای نمایشگاه است که مقرر شد تا ۲۰ بهمن ماه میزان درآمدهایی که می‌تواند جذب نمایشگاه شود مشخص شوند.
امیرزاده همچنین از تصویب طرح بورسیه نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: پس از بررسی این طرح و بررسی ابعاد آن، با ارایه بورسیه نمایشگاه کتاب تهران برای ۱۰ نفر از ناشران، ادیتورها و فعالان نشر بین‌الملل موافقت شد تا از سوی اقدامات آن وارد فاز اجرایی شود.  
در ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه که با ریاست سید عباس صالحی برگزار شد آقایان علی‌اکبر اشعری، مهدی فیروزان، فریدون عموزاده خلیلی، همایون امیرزاده، امیر مسعود شهرام‌نیا، مهدی اسماعیلی‌راد و علی‌اصغر سید آبادی حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.