بندر عباس- وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت ۲۱ هزار تخت به بیمارستان های کشور افزوده شده است.

 ۲۱هزار تخت به بیمارستان های کشور افزوده شد

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی در بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور که چهارشنبه در بندرعباس برگزار شد، گفت : همچنین در اجرای این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت و ۵ هزار مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای بهداشتی در کشور راه اندازی شده است.
وی پیش بینی کرد در سال آینده ۲۰ هزار تخت بیمارستانی به بیمارستانهای کشور اضافه شود.
وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی گفت : وزارت بهداشت ۵ هزار میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی مطالبات دارد که حدود ۸۵۰ میلیارد تومان آن برای دریافت دارو دریافت شده است.
قاضی زاده هاشمی افزود : باید برای توسعه فضا های بهداشت ودرمان از سرمایه گذاری های وتوان بخش خصوصی استفاده کرد .
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : هرمزگان در حوزه خدمات در بخش بهداشت و درمان زیر ساخت های خوبی ندارد و باید سازمان برنامه و بودجه اعتبارات این استان را افزایش دهد تا هرچه زودتر این کمبود ها جبران شود.
هاشمی افزود : با توجه به اینکه در آمدهای هرمزگان بیشتر از استانهای دیگر است برای کاهش بیماری های واگیر دار و کاهش مرگ و میرمادارن باردار و نوزادان باید امکانات پزشکی ،آمبولانس هوایی ، آمبولانس دریایی و اورژانس های جاده ای در استان تقویت شود.
استاندار هرمزگان هم در این نشست با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت : هرمزگان به عنوان ۸ استان پر درآمد کشور نیازمند توسعه بیشتر در بخش بهداشت ودرمان است .
جاسم جادری افزود : هرمزگان سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان فقط از گمرک استان و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از عوارض ارزش افزوده به خزانه کشور واریز می کند که سهم استان از اعتبارات و امکانات باید افزایش یابد.
وی همکاری ومشارکت شرکت ها ، پالایشگاهها و مناطق ویژه مستقر در استان را در بخش درمان خواستار شد و گفت : این شرکت ها باید بیمارستان های جداگانه برای درمان کارکنان خود داشته باشند.
استاندار هرمزگان گفت : در دولت تدبیر و امید ۱۱ میلیون نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.
وی با اشاره به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شرق استان افزود : این مردم در مقایسه با دیگر نقاط کشور با کمبود امکانات بهداشتی و درمانی روبرواند.
رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم از وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی خواست که نگاه ویژه به مناطق محروم ، افزایش تخت های بیمارستانی و تجهیزات بیمارستانی در مناطق محروم استان داشته باشد.
حسین هاشمی تختی افزود : زمانی مردم استان برای حل مشکلات سوختگی به استان یزد سفر می کردند اما اکنون با ساخت و راه اندازی بیمارستان سوانح سوختگی این مشکل برطرف شده است.
اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور با هدف برنامه عملیاتی سال ۹۶ به مدت دو روز در بندرعباس برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.