مشهد- همزمان با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر، مراسم افتتاحیه دومین دوره از مسابقات سازه های ماکارونی در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

دومین دوره مسابقات سازه های ماکارونی در دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مسئول برگزاری مسابقات سازه های ماکارونی، با اشاره به این خبر عنوان کرد: این مسابقات با حضور ۲۹ تیم از کشورهای افغانستان، عراق، لبنان، تاجیکستان و شهرهای قم، تهران، شیراز و مشهد، در دو گرایش سازه سنگین و سازه راندمانی برگزار شد.

حسین یعقوبی، با اشاره به سازه های راندمانی و سنگین در این مسابقات ابراز کرد: سازه هایی که حداکثر ۵۰۰ گرم وزن دارند، سازه های راندمانی و سازه های با حداکثر یک کیلوگرم وزن را سازه سنگین می‌گویند. هر سازه‌ای که سبک تر باشد و وزن بیشتری را تحمل کند، مقام برتر را به خود اختصاص می دهد.

وی تصریح کرد: این مسابقات با هدف ایجاد وحدت و اتحاد با سایر کشورها، آشنایی دانشجویان با محیط دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و فراهم آوردن محیطی با نشاط برگزار شده است.

یعقوبی افزود: این سازه‌ها به لحاظ اندازه قوس و زاویه‌ و ساز و کار مقاومشان می توانند الگوی خوبی برای ساخت بناها و تاسیسات ساختمانی باشند.

وی با بیان اینکه دانشجویان غیرایرانی سفیران کشور ایران هستند، عنوان کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات همزمان با ۲۱ بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود. هدف ما از برگزاری این مسابقات در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آشنایی هر چه بیشتر غیر ایرانیان و دانشجویان سایر کشورها، با فرهنگ و انقلاب اسلامی ایران است.

یعقوبی به برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات اشاره و اظهار کرد: این مراسم با حضور غلامعباس ارباب خالص مشاور وزیر خارجه و نماینده شمال شرق کشور، شبیری نماینده کنسولی وزارت علوم در خراسان رضوی، مهران رزم مهر مسئول سازمان جهانی مهاجرت، ترابی نماینده دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه خراسان رضوی، زاهده احمد الطایی رایزن عراق در تهران، بصیر عبدالله سرکنسول عراق، رئیس دانشگاه امام رضا(ع) و معاونان این دانشگاه و جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم سال آینده این مسابقات را در قالب وسیع‌تر و با جذب افراد بیشتری برگزار کنیم تا بتوانیم جلودار برگزاری این مسابقات در حوزه دانشجویان غیر ایرانی باشیم.

مسئول دفتر دانشجویان دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ابراز کرد: حدود ۵۰ سازه در این مسابقه به رقابت پرداختند که در پایان به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.