عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال در مورد ورزش بعد از انقلاب اسلامی گفت: ورزش بعد از انقلاب شکل حرفه‌ای به خود گرفته است.

نماینده فنی فدراسیون جهانی والیبال در گفتگو با قدس: ورزش بعد از انقلاب حرفه‌ای شد

خسرو ابراهیم، عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال در گفتگو با قدس مورد ورزش بعد از انقلاب اسلامی گفت: ورزش بعد از انقلاب شکل حرفه‌ای به خود گرفته است. سرمایه و پول زیادی در ورزش وارد شده است. پول زیادی وارد ورزش کشور شد و در دو دهه گذشته حداقل ورزش پیش از پیش حرفه‌ای شد.  اما در کنار این حرفه‌ای شدن ورزش، مقررات حرفه‌ای را نمی‌بینیم، اخلاق و مقررات حرفه‌ای هم باید در کنار ورزش حرفه ای وجود داشته باشد.

ریییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی به تنوع رشته‌های ورزشی در بعد از انقلاب اشاره و بیان کرد: تنوع در رشته های مختلف ورزشی را هم در بعد از انقلاب شاهد بودیم. البته تنوع رشته ها در دنیا زیاد شد و این رشد در انقلاب اسلامی هم رخ داد. رسانه ها و اینترنت تنوع و رشد را در رشته های مختلف ورزشی در کشور نمایان کردند و اکنون نیز آثارشان را شاهد هستیم.

وی حضور بیشتر بانوان در عرصه‌های ورزشی در انواع رشته‌های ورزشی را از دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: قبل از انقلاب هم ما ورزش بانوان را داشتیم، اما بعد از انقلاب حضور زنان در ورزش‌های رزمی و سبک‌های مختلف بسیار پررنگ شده است. ورزش بانوان به سبب مسائل پوششی در بخش رزمی رشد کرد. حضور بانوان با پوشش اسلامی در رشته های والیبال، فوتبال، هندبال و رزمی همانند گذشته محدودیتی برای بانوان ما ندارد.

ابراهیم معتقد است البته ورزش قهرمانی در میان استان‌ها کمرنگ تر شده است و گفت: جوی که در میان استان ها از لحاظ مسابقات قهرمانی  حاکم  بود در حال حاضر حذف شده است. هرچند که ما رقابت‌های لیگ را داریم و متعلق به استان‌ها است، اما تیم هایی که در لیگ بازی می کنند متعلق به آن استان نیستند. بنابراین تلاش و سعی زیادی نمی‌بینیم، چون عرق و تعلق خاطری نسبت به آن استان ندارند و این یکی از ضعف‌های در حال حاضر ورزش ماست.

نماینده فنی فدراسیون جهانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط با گذشته فرق کرده است. در گذشته قهرمانی کشور بدون پرداخت پول بود اما در حال حاضر پول وارد لیگ‌ها شده است و از این بابت رشد خیلی خوبی در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ما رخ داده است.

او گفت: البته ورود سرمایه گزاری در ورزش قهرمانی و حرفه ای بسیار خوب است، چون سبب می‌شود ورزشکار تنها در رشته ورزشی‌اش متمرکز شود و ورزش را همانند یک شغل و پیشه به آن نگاه کند، اما امیدوارم به مدیریت هم، همانند این حرفه ای شدن ورزش توجه بیشتری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.