یزد- رئیس بسیج دانشجویی استان یزد گفت: سومین کنگره شهدای دانشجوی استان یزد ۲۴ تا ۲۷ بهمن ماه همزمان با آیین اختتامیه جشنواره ادبی هنری رویش در استان یزد برگزار می‌شود .

حوزه فرهنگ و ادب با کمبود نیروهای انقلابی مواجه است

به گزارش  خبرنگارقدس آنلاین، سیدحسین راسخی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: سومین کنگره شهدای دانشجوی استان یزد ۲۴ تا ۲۷ بهمن  ماه همزمان با آیین اختتامیه جشنواره ادبی هنری رویش در استان یزد برگزار می‌شود و این جشنواره در کنار جشنواره ققنوس سازمان بسیج داشنجویی تعریف شده است.

وی افزود: شناسایی دانشجویان فعال در عرصه هنر، استعدادیابی در زمینه هنر و ادبیات، آموزش و تربیت نیروهای انقلابی، حمایت از تولیدات ارزشمند و معرفی آثار فاخر جشنواره از اهدافی است که در برگزاری این جشنواره دنبال می‌شود.

راسخی با بیان اینکه این جشنواره از اول تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده تصریح کرد: شناسایی دانشجویان فعال در عرصه هنر و ساماندهی آنها، استعدادیابی علاقه‌مندان به فعالیت‌های هنری و ادبی، آموزش و تربیت نیروهای هنرمند و شناسایی شده، حمایت از تولیدات و آثار فاخری که در این جشنواره وجود دارد را از دیگر اهداف این جشنواره دانست.

وی در مورد اثاررسیده شده به جشنواره گفت: تاکنون ۸۰۰ اثرشامل ۵۰ اثرپوستر،۲۰۰ اثر شعر،۶ مورد سرود،۴۰۰ مورد عکس،۵۰ اثر کاریکاتور،۵۰ اثرخاطره و ۶ اثرتئاتربه دبیرخانه جشنواره ارسال شده است .

این مسئول افزود: کنگره بزرگ شهدای دانشجوی استان یزد نیز برگزار می شود و افتتاحیه جشنواره رویش با این کنگره همزمان است که سخنران این مراسم دکتر رحیم‌پور ازغدی می باشند .

رئیس بسیج دانشجویی استان  تصریح کرد: راسخی تجلیل از خانواده شهدای دانشجو و شهدای مدافع حرم، نمایش آثار و نقد و بررسی، سخنرانی رئیس بسیج دانشجویی کشور از جمله برنامه‌های این کنگره است واختتامیه این مراسم ۲۷ بهمن با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: تا پایان سال نیز برنامه‌های متعددی در این زمینه وجود دارد تا زمینه رشد و نمو جوانان انقلابی در دانشگاه‌ها بیش از پیش فراهم شود.

راسخی گفت: متاسفانه استکبار سعی دارد این روحیه و نگاه به غرب را در ایران زنده کند و عده‌ای هم در جبهه آنها حرکت می‌کنند و برای اینکه جریان انقلابی یک جریان مفید وموثر باشد، نیاز به رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی مناسب داریم.

رئیس بسیج دانشجویی استان یزد برگزاری اردوهای راهیان نوررا اقدام مناسبی برای ترویج ارزش های فرهنگی بین این نسل داانست و اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از دانشجویان استان یزد به نقاط مختلف عملیاتی غرب و جنوب اعزام شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان یزد به این مناطق اعزام شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.