حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با بیان اینکه یکی از مهمترین ابعاد انقلاب اسلامی اخلاق مداری است گفت: اگر اخلاق در جامعه باشد با ایجاد آرامش، بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.

سیدحسن خمینی: بدون اخلاق جامعه دچار فساد می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا،  وی روز چهارشنبه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران این وزارتخانه و جمعی از هنرمندان با بیان اینکه امروز اخلاق از ضروریات جامعه اسلامی است افزود: هنرمندان و رسانه ها، نقش اساسی و مهمی را در ترویج اخلاق دارند.

وی با بیان اینکه اهداف اصلی انقلاب اسلامی در کرامت انسانی، ایجاد آرامش روح و روان و عاقبت به خیری دنیوی و اخروی خلاصه می شود گفت: اگر اخلاق در جامعه حاکم نباشد جامعه دچار پوسیدگی و فساد از درون می شود.
یادگار امام راحل همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی و همراهان وی در عرصه های مختلف انقلاب افرادی فرهنگی بودند که نگرانی فرهنگی آنان مهمترین عامل برای حرکت رو به جلوی آنان بود.
سیدحسن خمینی گفت: امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب اسلامی یک مرجع تقلید و فردی با نگرش فرهنگی بود که با استفاده از خطابه، وعظ، کتاب و در عین حال بهره گیری از ابزارها و امکانات روز از جمله ظرفیت نوارکاست و تلفن انقلاب را هدایت و رهبری کرد.
وی گفت: شهیدان مطهری، بهشتی، مفتح و باهنر نیز که در مسیر رهبری انقلاب همراه امام راحل حضور داشتند، شخصیت های فرهنگی بودند که امری غیرقابل انکار است.
سید حسن خمینی گفت: امام خمینی(ره) تلاش کرد تا با شیوه جذب قلوب و ارشاد ذهنی مردم را نسبت به ضرورت تحول در کشور مجاب کند و پیروزی انقلاب نشان داد که این روش موفقیت آمیز است.
وی مردمی بودن را بعد دیگر انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: نگاه به انقلاب های دیگر نشان می دهد که غالب آنان بر اساس کودتاهای نظامی و با استفاده از ابزار زور و اسلحه بوده، اما انقلاب ایران مردمی و با حمایت و پشتیبانی آنان شکل گرفت.
سید حسن خمینی گفت: توده های مردم فارغ از تعلقات مختلف از جمله طبقه، گروه، نژاد و قومیت به صورتی توفنده و با اقتدار در خیابان ها حضور پیدا کردند که اوج آن روز عید فطر سال 56 و روز تاسوعای حسینی سال 57 بود.
وی درادامه گفت: ملت ایران با درایت حضرت امام(ره) و هوشمندی و بصیرت دریافتند که ارتش را که متعلق به ملت بود به دامن ملت بازگردانند و برای همین در اسلحه ارتشی ها گل گذاشته و آنان را به همراهی با خود دعوت کردند.
به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه به همراه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی با آرمان های امام خمینی (ره) تجدید پیمان کردند.
در این مراسم اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به مناسبت ایام دهه مبارک فجر با حضور بر مزار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر ادامه راه شهدا در جهت استحکام نظام مقدس اسلامی تاکید کردند.
اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه همچنین با حضور بر مزار آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، همسر امام (ره)، آیت الله توسلی و سید احمد خمینی، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره گذشتگان از این خاندان را نیز گرامی داشتند.
در این مراسم معاونان، مشاوران، مدیران مراکز و سازمانهای تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.