۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 501984

می خواهید تحول ایجاد کنید پرستار را مجبور به کار اضافه بی مزد به نام مردم می کنید ولی سودش در جیب عده محدودی از پزشکان متخصص و فوق تخصص می رود.

قدس آنلاین - صبح دیروز وزیر بهداشت در حاشیه مراسم افتتاح از طرح‌های تجاری سازی زیر ساخت‌های واکسن اعلام کرد نقش نخبگان جوان فعال در حوزه بهداشتی، کمتر از سربازان گمنام در کشور نیست. منظور ایشان از نخبگان فعال در حوزه بهداشتی کدام قشر حوزه بهداشت و درمان است؟ آیا همان ۷ درصدی که فوق تخصص هستند نخبه محسوب می شوند که شما و معاونان تان در این وزارتخانه عریض و طویل فقط و فقط سنگ همان ۷درصد را به سینه می زنید و در هر طرح و برنامه ای فقط سود و زیان آن ها را درنظر می گیرید؟ نمونه آن هم چگونگی اجرای همین «طرح تحول نظام سلامت» است.

آیا واقعاً کسی نیست که به وزیر محترم بهداشت بگوید اگر قرار بود تحولی ایجاد کنید چرا پرستاران را که ۷۰ درصد تیم درمان کشور را تشکیل می دهند فدای طرح تحول کردید؟

 این همه تحول ایجاد کردید، درست ولی چرا ما پرستارها باید زحمت تغییر و تحول را بکشیم و سودش  همان ۷درصد نخبه ببرند؟

 به نام منافع مردم برای خود و همکاران نخبه تان درآمد ایجاد می کنید و تمام زحمت کار را بر دوش قشر پرستار می گذارید. پس مزد زحمت ما پرستارها چه می شود؟ در کجای دین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده کار بدون مزد و مواجب باشد. خیلی اهل خدمت به مردم هستید از خودتان مایه بگذارید. آیا ما پرستارها جزو مردم این سرزمین نیستیم؟

پرستارها با کمترین حقوق در حوزه درمان و با اضافه کار اجباری فقط با این بهانه که بیمارستان ها کمبود نیرو دارند کار می کنند و آخر هم از حقوق قانونی خود محرومند.

کمبود نیرو یک بهانه است. این همه دانش آموخته پرستاری بیکار داریم اگر کمبود نیرو دارید چرا آن ها را جذب نمی کنید؟

حتی اگر اینچنین هم نباشد لااقل حقوق و دستمزد پرستاران شاغل را درست کنید تا جبران کمبود نیرو و اضافه کار اجباری بشود.

 ما پرستارها در حوزه سلامت به قشر بی جیره و مواجب وزارت بهداشت تبدیل شده ایم که هر گاه وزارتخانه با کمبود بودجه مواجه می شود این کمبود را فقط در فیش های حقوقی ما لحاظ می کند. اگر واقعاً کمبودی هست باید برای تمام پرسنل درمان باشد نه فقط  قشر پرستار.

می خواهید تحول ایجاد کنید پرستار را مجبور به کار اضافه بی مزد به نام مردم می کنید ولی سودش در جیب عده محدودی از پزشکان متخصص و فوق تخصص می رود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.