هشتاد و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور امروز با یک تکلیف به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل وزارت کشور برگزار شد.

سیگارهای فیلم‌های سینمایی خاموش می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اعلام برگزاری هشتاد و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور رحمانی‌فضلی وزیر کشور، گفت: در این جلسه دبیرخانه ستاد مبارزه با موادمخدر، نیروی انتظامی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جمع‌بندی گزارش اقدامات دستگاه‌های اجرایی مختلف از قبیل وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و سازمان زندانها را ارائه کردند.
سامانی افزود: این گزارش‌ها ناظر به اقدامات فوق‌العاده هر یک از دستگاه‌ها در سه ماهه سوم سال جاری در زمینه آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار شامل اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و حاشیه‌نشینی بود که براساس طرح تقسیم کار ملی مصوب شورای اجتماعی کشور به انجام رسیده است.
سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، در شورای اجتماعی کشور اقدامات فوق العاده دستگاه‌ها براساس شاخص‌هایی مثل جدید بودن اقدام، افزایش حجم کار انجام شده، ارتقای سرعت اجرای فعالیت‌ها و اثربخشی اقدامات مورد سنجش قرار می‌گیرد، گفت: بر طبق گزارش‌های اعلام شده در بسیاری از شاخص‌ها روند رو به بهبودی در ماه‌های اخیر خصوصاً در حوزه آسیب‌های اجتماعی بانوان و کودکان مشهود است.
سامانی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور پس از بحث و تبادل نظر نسبت به موارد ذیل تصمیم‌گیری شد:
- سند اجتماعی کردن مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی با رویکرد توجه ویژه به نقش آحاد مردم، تشکل‌های مردمی و اقشار مختلف در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی تدوین شود.

- با توجه به احصاء 31 شهرستان کشور مقرر گردید کلیه دستگاه‌ها، اقدامات فوق العاده خود را در این شهرستان ها متمرکز نموده و نتایج اقدامات انجام شده را ظرف مدت سه ماه به شورای اجتماعی کشور گزارش نمایند.

- در برخورد با مفاسد اخلاقی باید بر جنبه‌های ایجابی تاکید شده و حتی المقدور از ایجاد سوء سابقه برای افراد، خصوصا جوانان پیشگیری شود.

- با توجه به آثار منفی نمایش استعمال دخانیات در فیلمهای سینمایی مقرر شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به حذف تصاویر مذکور در زمان اکران عمومی این فیلم‌ها از طریق ساز و کارهای قانونی اقدام نماید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.