رشت -مدیرکل سازمان انتقال خون گیلان گفت: ۱۰۶۳ نفر در بحران برف استان گیلان خون اهدا کردند.

۱۰۶۳ نفر در بحران برف استان گیلان خون اهدا کردند

به گزارش قدس آنلاین، اظهار داشت: از شروع بارش برف تا ۵ روز پس از آن تعداد یک هزار و ۷۶۹ واحد فرآورده خونی به بیمارستان‌های استان گیلان ارسال شد و در ۱۴ روز گذشته دستگاه پلاسمافرز اداره کل طبق نیاز در بیمارستان رازی مستقر و در خدمت بیماران است.

به تمامی گروه های خونی نیاز داریم

مدیرکل سازمان انتقال خون گیلان تصریح کرد: در حال حاضر ما به تمامی گروه‌های خونی مثبت و منفی، به ویژه  ,O +  و AB +  و A+  نیاز داریم که در روزهای مصادف با بارش برف و پس از آن یک هزار و ۶۳ نفر داوطلب اهدای خون داشته‌ایم.

 وی با بیان اینکه در روزهای ذکر شده از میان داوطلبان اهدای خون  ۱۶۵ نفر  آنها به دلایل پزشکی معاف بودند گفت: ۸۹۸ نفر موفق به اهدای خون شدند که ۸۶۵ نفر آنان داوطلب مرد و ۳۳ نفر داوطلب زن اهداکننده خون بوده‌اند.

مرادی با اشاره به اینکه با توجه به پیش بینی وضع هوا از ۱۰ روز قبل از شروع بارش برف با فراخوان همگانی و مشارکت صمیمانه اهداکنندگان عزیز و فهیم گیلانی، ذخیره خونی برای ۵ روز تامین شده بود افزود: این امر باعث شد تا در روزهای سخت تردد که با کاهش میزان خونگیری روبه‌رو می‌شویم مشکل تامین نیاز خون مراکز درمانی درمیان نباشد.

در حال حاضر ذخایر خونی در گیلان پایین تر از حد نرمال است  

مدیرکل سازمان انتقال خون گیلان گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان نسبت به روزهای قبل از برف پایین تر آمده  و بدین سبب از کلیه افرادی که شرایط اهدای خون را دارند دعوت می‌شود تا به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه و ما را در تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی یاری رسانند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد خون‌های مصرفی بیمارستان‌های رسول اکرم(ص) و رازی و ۱۷ شهریور شهر رشت جهت بیماران تالاسمی عزیز مصرف می‌شود گفت: بیمارستان پورسینا که مرکز تروما است بیشترین مصرف‌کننده خون بوده و در ایام برف مراکز ترومای استان به‌ویژه بیمارستان پورسینا بیشترین مصرف خون  را داشته‌اند.

مرادی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم با سایر ادارات و نهادها به‌مناسبت ایام الله دهه فجر جهت مشارکت مردمی در اهدای خون انجام شده است افزود: اکیپ خونگیری تیم سیار اداره کل انتقال خون گیلان در مکان‌های خونگیری که در این ایام الله اعلام آمادگی کرده بودند حضور یافته و مبادرت به خونگیری می‌کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون گیلان از برنامه دیدار با خانواده محترم شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده که خود از اهداکنندگان خون گیلان بود خبر داد و گفت: روز پنج شنبه جهت تقدیر از فرهنگ اهدای خون سالم و فرهنگ ایثار و شهادت با جمعی از کارکنان سازمان انتقال خون گیلان به دیدار این خانواده شهید می‌رویم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انتقال خون در ایام الله دهه فجر افزود: با همکاری شهردار و شورای رشت تعداد ۳ محل برای استقرار کانکس انتقال خون جهت سهولت دسترسی شهروندان شهر رشت به اماکن خونگیری جانمایی شده که یکی از آن‌ها به‌زودی افتتاح می‌شود.

مرادی با بیان اینکه در طرح "نذر خون" مربوط به ایام و مناسبت های مذهبی تاسوعا و عاشورا و لیالی قدر بدلیل فراوانی تعداد داوطلب اهدای خون و از طرف دیگر ذخایر خونی به بالای حد مورد نیاز می‌رسد تاکید کرد: با نوبت دهی و ثبت نام از داوطلبان اهدای خون به نیت آن مناسبت مذهبی برای داوطلبان، ادای نذر ایشان را به فرصت بهتری که مورد احتیاج مراکز درمانی ما باشد موکول می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.