ساری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از لایروبی و احیا ۸۹ قطعه آب بندان مازندران با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر استانی دولت خبر داد.

۸۹ آب بندان مازندران احیا می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدر پور اظهار کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی دولت، احیا و لایروبی ۴۲ آببندان با ۱۳میلیارد تومان بر عهده جهاد کشاورزی و ۴۷ آببندان با ۱۷میلیارد تومان برعهده آب منطقه ای استان است.

وی با بیان اینکه پیمانکاران انجام لایروبی آب بندان ها انتخاب و مشغول به کار شدند، اظهار داشت: دولت به رغم همه مشکلات مالی، توانسته وعده خود را در اجرای مصوبات سفر استانی به مازندران در حوزه کشاورزی عملیاتی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به وجود ۸۰۰ قطعه آب بندان با ظرفیت ۳۵۰ میلیون متر مکعب در استان اشاره کرد و یادآور شد: آب بندان های استان به اندازه ۲ سد بزرگ شهید رجایی و البرز و هشت سد کوچک که ۳۲۴ میلیون مترمکعب ظرفیت دارند، آب را در خود ذخیره می کنند.

حیدر پور با اشاره به اینکه در فصل نشاکاری برنج از آب بندان ها استفاده می گردد، خاطر نشان کرد: بیشتر آب بندان های مازندران با مشارکت کشاورزان در فصل پائیز و زمستان آبگیری می شوند.

وی به نقش آب بندان ها برای پرورش ماهیان گرم آبی در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آمار شیلات استان، از ۵۷۶ قطعه آب بندان به مساحت ۱۲هزار و ۷۶۹ هکتار علاوه بر تامین آب کشاورزی، برای پرورش و تولید ماهیان نیز استفاده می شود.

حیدرپور متوسط تولید ماهیان گرم آبی در آب بندان های مازندران را حدود ۳۷هزارتن در سال اعلام کرد و گفت: شکار پرندگان و استفاده های تفریحی و گردشگری از دیگر مزیت های آب بندان های مازندران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.