مسعود بصیری گفت:‌ اولین دوره آموزشی تربیت مربی سواد رسانه‌ای به در خواست سپاه حضرت محمد(ص) و سازمان بسیج رسانه در ۲ بخش مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود.

برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی سواد رسانه‌ای در ۲ بخش مقدماتی و تکمیلی با ۱۰۵ ساعت

به گزارش «قدس آنلاین»،  مسعود بصیریدرباره اهداف اولین دوره آموزشی تربیت مربی سواد رسانه‌ای گفت: به نظرم فضای رسانه‌ای کشور با حجم بزرگی از اطلاعات درست و غلط و تغییر اولویت‌ها مواجه شده است، حجم زیادی از اطلاعات غلط توسط رسانه‌های بیگانه و ماهواره‌ها به سوی مردم سرازیر و این امر باعث می‌شود که نگاه مردم به زندگی تغییر کند و به عنوان مثال مصرف‌گرایی افزایش یابد.
وی تصریح کرد: اولین دوره آموزشی تربیت مربی سواد رسانه‌ای به در خواست سپاه حضرت محمد(ص) و سازمان بسیج رسانه در ۲ بخش مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود.
رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: عدم توجه مسئولان دولتی به شبکه‌های اجتماعی و کنترل نکردن آنها باعث شده که سرگردانی و اخبار ناامید کننده به شدت رواج پیدا کند و مردم دچار یک نوع یاس و استیصال شوند. لذا فکر می‌کنیم که این سفره بزرگ رسانه‌ای که در برابر مردم پهن شده را باید نظم و سامان داد.
بصیری اظهار داشت: بهترین راهکار در این مورد هم حرکتی نرم مثل برگزاری یک دوره این چنینی و آگاه کردن مردم است. اما متاسفانه ما در کشور با کمبود مربی سواد رسانه‌ای مواجه هستیم تا بتوانند در مساجد، فرهنگسراها و اجتماعات مردمی حاضر شوند و برای آنها واقعیت‌های جهان امروز را بیان کنند.
وی تصریح کرد: این مربی‌ها باید بتوانند با گسترش نفوذشان در بین مردم به شیوه‌های نرم، ارتباط مستقیم با مردم داشته و رژیم تغذیه رسانه‌ای مردم را اصلاح کنند.
بصیری اضافه کرد: هماهنگی‌هایی با نهادهای مختلف و دستگاه‌های تصمیم‌گیر انجام شده است که به یاری خدا پس از طی دوره مقدماتی و تکمیلی در دوره کارآموزی بین مردم حضور داشته باشند و به روشنگری بپردازند.

بصیری افزود: سرفصل‌ها و عناوین این دوره در بخش مقدماتی شامل مباحث آموزش تفکر، مبانی سواد رسانه‌ای، روش تدریس سواد رسانه‌ای می شود و بخش تکمیلی این دوره با نام ابزارشناسی رسانه‌ای شامل: تلویزیون، بازی‌های رایانه‌ای، ماهواره، تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی است.

وی گفت: در آزمون ورودی این دوره ۱۵۰ نفر شرکت کردند که با بررسی‌های انجام شده ۳۰ نفر برای حضور در کلاس‌ها انتخاب شدند.

رئیس سازمان بسیج رسانه اظهار داشت: این دوره در سطح یک و دو برگزار می‌شود که سطح یک آن ۳۵ ساعت و سطح دو آن ۷۰ ساعت است که در پایان این دوره‌ها از دانشکده خبرگزاری فارس مدرک معتبر  دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این اشخاص پس از گذراندن این دوره‌ها در نواحی مختلف بسیج و سرای محلات شهرداری به کارگیری خواهند شد.  
بصیری گفت: این دوره‌ها به همت سازمان بسیج رسانه برگزار می‌شود.  

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.