مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: آزمون روحانیون عتبات ۲۹ بهمن ماه با شرکت بیش از ۳۲۰۰ نفر در ۲۱ استان کشور برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون روحانیون عتبات عالیات در ۲۱ استان کشور در ۲۹ بهمن

به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام و المسلمین علی پروانه با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، به برگزاری آزمون روحانیون عتبات سال ۱۳۹۵ به صورت کتبی اشاره کرد و گفت: این آزمون با شرکت ۳۲۰۰ نفر در ۲۱ استان کشور در روز جمعه ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود و هر داوطلب به ۹۰ سوال در ۹۰ دقیقه پاسخ خواهد داد.
وی از تمامی داوطلبان خواست از روز یکشنبه آینده (۲۴/۱۱/۹۵) برای مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در جلسه آزمون از طریق سایت آزمون مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس azmoon.hajj.ir مراجعه و یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند و بر اساس زمان، تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.
همراه داشتن پرینت کارت شرکت در جلسه آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن برای شرکت در جلسه آزمون الزامی است.
مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه تهیه این کارت منحصراً به روش فوق امکان‌پذیر است، افزود: شرکت کنندگان در آزمون باید در بخش احکام عمومی به ۲۵ سوال با ضریب ۲، عقاید ۲۰ سوال با ضریب ۲، تاریخ اسلام و اماکن ۳۰ سوال با ضریب ۲ و اطلاعات عمومی ۱۵ سوال با ضریب یک که مجموعا ۱۶۵ امتیاز می‌شود پاسخ دهند و کسانی که در این آزمون ۶۰% امتیاز را کسب کنند پذیرفته خواهند شد.
بگفته وی سوالات در ۳ گروه طراحی شده است، لذا داوطلبان باید شماره گروهی را که در پایین کتابچه سوالات درج شده است بالای پاسخنامه در قسمت مشخص شده به صورت کامل پر کنند و در غیر این صورت برگه آنها تصحیح نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بالای پاسخنامه نحوه صحیح پر کردن آن درج شده‌ است، اضافه کرد: پاسخنامه به وسیله رایانه تصحیح و به ازای هر ۵ پاسخ غلط یک امتیاز منفی منظور می‌شود، همچنین هر سوال تنها یک گزینه صحیح دارد و انتخاب بیشتر از یک گزینه به منزله پاسخ غلط خواهد بود.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.