اصفهان- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تا ۳ ماه آینده قرارداد ایجاد کارخانه تولید کود هاضم بی هوازی منعقد و تا دو سال آینده این کارخانه در اصفهان راه اندازی می شود.

کارخانه بی هوازی تا دو سال آینده در اصفهان راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،امیرحسین کمیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در هر شبانه‌روز ۱۰۰۰ تن پسماند در شهر اصفهان جمع‌آوری می‌شود که ۶۰۰ تن آن بخش آلی است و از آن حدود ۳۰۰ تن کود آلی به دست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه: بخش عمده کاهش تولید کود آلی نسبت به مواد آلی پسماند به دلیل تبخیر گازهای متصاعد است، افزود: بر این اساس مطالعاتی برای تولید کود آلی از طریق هاضم بی هوازی در دستور کار قرار گرفت تا از گازهای جمع‌آوری شده از این طریق برق تولید شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: با استقرار کارخانه هاضم بی هوازی می توان از ۵۰۰ تن پسماند آلی شهر اصفهان ۶ مگاوات برق و کود آلی باکیفیت بسیار زیاد تولید کرد.
وی یادآور شد: تا ۳ ماه آینده قرارداد این کارخانه منعقد و تا ۲۴ ماه آینده راه‌اندازی می شود.
کمیلی تاکید کرد: با اجرای این طرح بخشی از مشکلات منطقه از لحاظ بو، آلودگی ها و وجود حشرات موذی کاهش پیدا می کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر نیز دفن پسماند نداریم، اما با راه اندازی کارخانه هاضم بی هوازی بازیافت کامل تر انجام می شود و گازهای پسماندها به برق تولید و ارزش افزوده ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: ظرف دو سال گذشته در بخش کود آلی افزایش ۱۰۰ درصدی کیفیت و کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌ها را داشته‌ایم.
کمیلی با اعلام اینکه در حال حاضر روزانه ۱۰۰ تن پسماند خشک از طریق ۸۰ ایستگاه ثابت بازیافت و خودروهای سیار در اصفهان جمع‌آوری می‌شود، اظهارکرد: با مشارکت بخش خصوصی در نظر داریم تا صنایع تبدیلی پسماندهای خشک شامل نایلون، پت و لاک را در ۳ خط راه اندازی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه اصفهان ۱۴۰۰ قرار است بخش غیرقابل بازیافت پسماند به سوخت جامد و مایع تبدیل شود که از این طریق به انرژی حرارتی و الکتریکی تبدیل گردد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمع آوری پسماند ویژه و خطرناک تولیدشده در منازل وظیفه این سازمان است، گفت: علیرغم اینکه پسماندهای خطرناک صنایع و عفونی بیمارستان‌ها باید توسط خود مراکز جمع‌آوری شوند، اما اکنون با تشریک مساعی بین شورای شهر، شهرداری، استانداری، محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی، دفن مهندسی و بهداشتی مدیریت پسماندهای بیمارستانی از سوی شهرداری اصفهان انجام می شود.
وی پسماندهای ویژه و خطرناک را شامل: لامپ ها، وسایل الکتریکی، پانسمان ها، مواد آرایشی و بهداشتی، اسپری ها، مواد شوینده، مواد تیز و برنده برشمرد و تاکید کرد: با توجه به اینکه در ساخت این اقلام مواد شیمیایی و فلزات سنگین به کار رفته، شهروندان باید پسماندهای الکترونیکی خود را به ایستگا ههای ثابت بازیافت تحویل دهند.

کمیلی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است خط تفکیک و پردازش پسماند الکترونیکی در اصفهان راه اندازی شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.