در مراسم پایانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد؛ «احسان کرمی» اجرای مراسم را بر عهده خواهد داشت.

مجری اختتامیه جشنواره فیلم فجر مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، این مراسم با اجرای احسان کرمی برگزار می شود و برندگان سیمرغ این دوره از جشنواره ملی فجر نیز معرفی خواهند شد.

در ساعت ۱۸:۴۵ برج میلاد آماده میزبانی از مهمانان است و تعدادی از سینماگران از جمله مینا ساداتی، بابک حمیدیان، سعید روستایی، وحید جلیلوند، مریلا زارعی، نوید محمدزاده، امیر آقایی، ماهایا پطروسیان، محسن تنابنده، رامبد جوان، نوید محمدزاده، عبدالله اسکندری، سیروس الوند، سعید راد، رویا نونهالی، مرتضی رزاق کریمی، جهانگیر کوثری، علیرضا داوودنژاد، رضا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، جهانبخش سلطانی، غلامرضا موسوی، مجید مظفری، محمدحسین مهدویان، علی معلم، فرشته طائرپور، منوچهر شهسواری، محسن کیایی، جواد عزتی، پوران درخشنده، مهرداد صدیقیان، غزل شاکری، مهتاب کرامتی، علی جلیلوند، محمودگبرلو  و ... نیز در محل حاضر شده اند. همچنین طبق روال همیشگی عده ای از علاقمندان در پایین برج برای تهیه کارت ورود به مراسم تلاش می کنند.

مراسمی سینمایی با حضور پررنگ چهره های سیاسی

هم اکنون بخش اعظمی از سالن میلاد پر شده و دقایقی دیگر این مراسم به طور رسمی آغاز می شود. حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به عنوان مهمان ویژه از نکات قابل توجه مراسم است. حسین فریدون برادر رییس جمهور نیز در این مراسم حضور یافت که سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وی را همراهی می کرد. حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی نیز در سالن حضور دارند. معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست و شهیندخت ملارودی دیگر معاون رییس جمهور نیز در مراسم حضور یافتند.

مراسم در ساعت ۱۹:۰۷ با سرود جمهوری اسلامی و قرائت قرآن توسط مرتضی یراقبافان آغاز شد.

بعد از قرائت قران و پخش کلیپی از جشنواره فیلم فجر، نمایشی به صورت پرفورمنس توسط یک بازیگر روی صحنه برای حاضران اجرا شد.

در ادامه مراسم با پخش کلیپی از درگذشتگان سینمای ایران در سال ۹۵ همچون عباس کیارستمی، جمشید ارجمند، اصغر بیچاره، ثریا حکمت، حسن جوهرچی، نیما طباطبایی، داوود رشیدی، فرج الله سلحشور، محمد زرین دست، محسن سیف، پرویز شاهین‌خو، پرویز صبری، نصرت الله طلایی، دنیا فنی زاده، علیرضا قومی، احمد مسروری، جعفر والی و رضا رستمی یادی شد.

اعلام حضور ظریف در سالن با تشویق حاضران روبه رو شد.

محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر متنی را بدین شرح خواند: «سلام به سینمای شریف ایران. خوشحالیم که در سینما دعوا بر سر انتخاب و داوری است. اینجا جدال فرهنگی است بر خلاف جنگ های سیاسی و امنیتی. در مملکتی به دور از ناامنی زندگی می کنیم که فرصت جدل فرهنگی داریم که ذات انقلاب ماست.

بیایید کنار هم برای ایران عزیزمان تلاش بیشتر کنیم. سینمای ایران دست مردم را می فشارد و بوسه می زند. اهل سینما در جستجوی فرهنگ هستند و سینمای ایران مرهمی می شود بر زخم ها. هنرمندان سینمای ایران بوسه می زنند بر زخم ها. مرحبا بر این شکوه. سینمای ایران مستقل ترین و مهمترین پدیده بعد از انقلاب است. سینمای خودمان را پاس بداریم. بیایید مهریان تر باشیم در کنار هم.»

اختتامیه امسال قرار است در مدت زمان ۹۰ دقیقه و بدون سخنرانی‌های مرسوم به اجرا درآید و تنها دبیر جشنواره به مدعوین، خیرمقدم خواهد گفت. اهدای جوایز به برگزیدگان و پخش کلیپ‌های تصویری عمده زمان مراسم را به خود اختصاص می‌دهد و اختتامیه فجر ۳۵ قرار است با ریتم و سرعت بالا برپا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.