اراک- وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هپکو واحد صنعتی خوب و نمونه است اما چند ماه گذشته به خاطر بی توجهی مالکان رها شده بود و زحمت آن به دوش استان و در برخی مواقع به تهران افتاد.

هپکو واحد صنعتی خوب و نمونه است

به گزارش قدس آنلاین محمدرضا نعمت زاده عصر پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک افزود: رهبر معظم انقلاب پیگیر مباحث نظارتی بر تسهیلات ارایه شده به واحدهای تولیدی هستند و حساسیت ویژه در این راستا دارند و در چند روز گذشته خواستار گزارش نظارتی دقیق در فعالیت حوزه صنعت و تولید شدند که گزارشی به محضر ایشان ارسال شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی موفقیت های خوبی در استان مرکزی حاصل شده است.

وی یادآور شد: مسائل هپکو پیچیده و خاص است که با اقدامات در دست انجام مسائل آن حل خواهد شد و در این راستا استاندار مرکزی اقدام های خوبی انجام داده اند.

وی ادامه داد:در نشست شامگاه گذشته هئیات دولت مسائل هپکو مطرح و وضعیت این شرکت تشریح شد و امید است در آخرین مزایده خصوصی سازی گروهی که اهلیت داشته باشد، مدیریت این شرکت را برعهده گیرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هپکو واحد صنعتی خوب و نمونه است اما چند ماه گذشته به خاطر بی توجهی مالکان رها شده بود و زحمت آن به دوش استان و در برخی مواقع به تهران افتاد.

نعمت زاده بیان کرد: پیگیری برای تسریع در راه اندازی شرکت سایپا خمین نیز روز گذشته در نشست ویژه ای بررسی شد وتوسعه سایپا در دولت های قبل در چندین منطقه از کشور آغاز شده بود اما توجیه اقتصادی نداشت و کار متوقف شده بود که به بخش خصوصی سازی واگذار شد و امور در شرایط بهتری پی گرفته شد.

وی عنوان کرد: این شرکت مقتدر است اما تمرکز اصلی سرمایه گذران این شرکت در صنایع لبنی، موادغذایی و صنایع مرتبط بوده و در صنعت خودرو خیلی فعال نیست که در نشست شب گذشته تصمیم بر آن شد که سایپا این شرکت را تحویل گیردتا تکمیل شود و در اوایل سال خط تولید آن به ثمر بنشیند و اتاق رنگ و موارد دیگر آن تکمیل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: پیگیری و تسریع امور در طرح پتروشیمی خمین نیز در دست انجام است و مصوبه شهرک آن در هیات دولت در حال بررسی است و به زودی تصویب نهایی می شود. وی گفت: خمین نیازمند ظرفیت های اشتغالزای بیشتری است و با راه اندازی واحدهای تولیدی سایپا و پتروشیمی شرایط شهرستان متفاوت خواهد شد.

نعمت زاده بیان کرد: واحد نساجی این شهرستان نیز سال ها متوقف بود که با بانک صنعت، معدن و تجارت در این راستا مذاکراتی صورت گرفته است و قرار است با واگذاری برای نوسازی و سرمایه گذاری به زودی راه اندازی شود.

وی اظهار کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از طریق بانک های استان مرکزی به ۹۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی این استان کمک شده که این اقدام جای تشکر دارد و امید است باقی درخواست ها نیز با سرعت انجام شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت عنوان کرد: بنا بر اعلام بانک مرکزی محدودیتی برای پرداخت تسهیلات رونق تولید در سقف استانی و کلی وجود ندارد. وی ادامه داد: انتظار است استان مرکزی در راستای پرداخت تسهیلات رونق تولید جزء سه استان برتر باشد.

نعمت زاده در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ۲۲ بهمن گفت: زیبایی دوران شیرین پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ باید ادامه داشته باشد و برخی اختلاف های سلیقه های جزئی نباید افکار باعث دور شدن از یکدیگر نشود.

وی تاکید کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی رهبری، حضور مردم و وحدت کلمه بود و این مهم باید امروز بیش از گذشته مدنظر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از مردم خواست در راهپیمایی ۲۲ بهمن مانند سال های گذشته حضوری پرشور و دشمن شکن داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.