گرگان- راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۵ در گلستان مانند هر سال و در کنار مردم دیگر شهرهای ایران با شکوه و پرشور برگزار شد تا اقتدار نظام اسلامی را باردیگر به نمایش گذارد.

گلستان اقتدار نظام را به نمایش گذاشت/انقلاب اسلامی نظریه های سیاستمداران را چالش کشید

به گزارش قدس آنلاین، مردان و زنان استان گلستان و سایر شهرهای استان از هر طبقه و قشری آمدند و شعار مرگ بر امریکا را سردادند تا به دنیا بفهمانند که ایران اسلامی با تکیه بر شانه های مردان و زنان خود قدرتمند است و این قدرت را هرگز از دست نخواهد داد.

راهپیمایی ۲۲ بهمن در گرگان رأس ساعت ۱۰ با فریادهای «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از چهارراه طالقانی این شهر آغاز شد و لحظه به لحظه بر جمعیت آن افزوده شد تا برای اعلام بندگی خدا در میعادگاه جمعه ها حاضر شوند.

در این مراسم محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که از روز گذشته در میان مردم گلستان حضور داشت، سخنرانی کرد.

انقلاب اسلامی برهم زننده نظریات سیاسی بود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: انقلاب اسلامی نه تحت حمایت آمریکا بود و نه شوروی، در میان انبوه نظریات اندیشمندان علوم سیاسی سربرآورد و آن ها را به چالش کشید.

محمد باقر نوبخت نخستین ویژگی انقلاب را دینی بودن آن عنوان و اظهار کرد: در رأس حرکت انقلابی ما، یک مرجع دینی بود و این امر در میان همه انقلاب ها، کودتاها و تحولات سیاسی جهان بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر نهضت ها و کودتاهایی علیه نظام سیاسی رخ داده که باعث تغییر نظام هم شده، ادامه داد: انقلاب ما در زمانی از تاریخ رخ داد که از یک سو نازیسم و فاشیسم با هم متحد شده بودند و در مقابل آن ها کاپیتالیسم قدرت نمایی می کرد و در سوی دیگر دنیا سوسیالیسم با مدیریت شوروی نظامی اجتماعی و سیاسی دیگر را تمرین و تجربه می کردند.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، در میان تحولات سیاسی دنیا ویژگی های منحصربه فرد داشت، ادامه داد: شاه قیام خونین ۱۹ دی را به عنوان بلوای قم معرفی می کرد در حالیکه این اعتراضات سخن از تحولی واقعی و ریشه دار می گفتند.

وی با اشاره به اینکه درگیری میان کاپیتالیسم و کمونیسم طی سال ها، باعث شد بیش از ۸۰ میلیون نفر کشته، زخمی و مفقود شوند، گفت: نیمه اول قرن بیستم در حالی شروع شد که کاپیتالیسم و سوسیالیسم به پیروزی رسیدند اما در نیمه دوم این دو قدرت به جان هم افتادند.

نوبخت گفت در این شرایط مرجعیتی دینی در رأس تحولات ایران قرار گرفت و چون این اتفاق در میان نظریه های مختلف سیاسی و اجتماعی، بی بدیل بود، در ابتدای مورد توجه واقع نشد اما انقلابی که شعار نه شرقی و نه غربی سر می داد توانست این نظریه ها را با چالش جدی مواجه کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران باعث شد اتحادی نانوشته در میان شرق و غرب ایجاد شود، افزود: انقلاب اسلامی نه تنها حمایت آمریکا و شوروری را نداشت بلکه از خصومت آن ها به حد اعلا برخوردار شد. لذا همه دست ها به هم شد تا انقلاب ما پیروز نشود.

دینی بودن ویژگی منحصربه فرد انقلاب ما و دیگر انقلاب های دنیا است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که دینی بودن یکی از تفاوت های بارز انقلاب ما با سایر انقلاب ها بود، گفت: دومین ویژگی انقلاب ما اهداف فراگیر آن بود. آمریکایی ها از آزادی می گفتند اما ما جمهوری اسلامی را مطرح کردیم. همه شعارهای نو در جهان توسط یک مرجع دینی شکسته شد به همین دلیل گروه های دیگر ما با همراه شدند.

وی اضافه کرد: ویژگی دیگر انقلاب ما این بود که غیر خونین بود. انقلاب فرانسه را بررسی کنید، آن با گیوتین ها گردن ها زدند، اما در انقلاب اسلامی مرجع ما اجازه نداد دست به اسلحه برود یا رو در روی برادران ارتش خود قرار بگیرند. حتی همه را در کنار هم قرار داد و ارتش را به ملت برگرداند.

نوبخت افزود: ویژگی دیگر انقلاب سرعت در پیروزی آن بود. هیچ انقلابی با این سرعت نتوانست مدیریت شود و امام پس از ورود به کشور در ۱۰ روز به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر انقلاب ما این بود که امام (ره) فرمودند رفراندم باید انجام شود. امام به مردم گفت حال که از دست شاه آزاد شده اید باید آزادانه جمهوری اسلامی را انتخاب کنید و مردم با رای ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند.

معاون رئیس جمهور با طرح این سوال که کدام انقلاب را سراغ دارید که رهبر آن بگوید باید کتبی نظام خود را انتخاب کنید؟ گفت: جوان های امروز باید تحقیق کنند کدام انقلاب از این ویژگی انقلاب اسلامی ما برخوردار است.

دشمنی ها علیه انقلاب ما از همان ابتدای پیروزی شروع شد

وی افزود: اولین اقدامی که علیه انقلاب آغاز کردند تجزیه بود. زیرا کرد، لر، عرب و ترکمن با انقلاب بود. حادثه گنبد را خبر داریم که چگونه ترکمن ها به دشمن تودهنی زدند. آن ها جریان خلق عرب را علیه ما رقم زدند و فکر می کردند که بلوچ را می توانند علیه انقلاب تحریک کنند اما نتیجه همه آن ها وحدت بیشتر شد.

نوبخت با تاکید بر این که ما امروز این وحدت کلمه را زیر سایه مقام معظم رهبری حفظ می کنیم، گفت: اقدام دیگر دشمن تخریب بود. تک تک چهره های انقلابی را تلاش کردند تخریب کنند و نتیجه این تخریب آن شد که امثال شهید بهشتی ها برای ما محبوب هستند. همان اقدام را علیه آیت الله هاشمی آغاز کردند که جمعیت میلیونی نشان داد این تخریب ها کارساز نیست.

وی با بیان این که بعد از تجزیه و تخریب ناموفق، ترورها آغاز شد اضافه کرد: آن ها تصمیم گرفتند چهره های محبوب را حذف کنند و به همین دلیل شهید مدنی، شهید دست غیب، شهید اشرفی اصفهانی، شهید مطهری و شهید مفتح و امثال این بزرگان را از دست دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با نقل بخشی از بازجویی های یکی از تروریست ها، گفت: آن فرد می گفت وقتی داشتیم شهید مطهری را می زدیم تصور ما این بود که مغزهای انقلاب اسلامی را می زنیم ولی انقلاب متوقف نشد.

وی ادامه داد: آن ها بعد گفتند باید زبان های انقلاب را قطع کنیم و این اتفاق افتاد و شهدای محراب نمونه آن هستند. سپس گفتند باید دستان انقلاب را قطع کنیم و به همین دلیل شهید رجایی و باهنر را قطع کردند اما باز هم انقلاب حرکت می کرد. آن وقتی به نتیجه نرسیدند تصمیم گرفتند مردم را بکشند و ده ها نفر را در خیابان ترور می کردند. همه این کارها برای این بود تا از طریق ترور انقلاب را ساقط کنند ولی بازهم موفق نشدند.

وی گفت: اقدام بعدی آن ها بعد از بی نتیجه ماندن ترور که باعث نشان دادن چهره رجوی و بنی صدر شد، تهاجم نظامی بود. این جنگ هشت سال طول کشید اما امروز ببینید که رژیم صدام کجاست و ما کجاییم. امروز ایران نقطه اتکا کشورهای منطقه مانند سوریه و عراق است.

وی با تاکید بر این که آخرین کار آن ها تحریم های فلج کننده بود، افزود: تحریم ها آغاز شد. این ها تحریم هایی بود که اگر علیه هر کشوری اعمال شد آن کشور را ساقط کرد.

وی ادامه داد: اتهامی که به ما بستند این بود ایران از انرژی هسته ای برای ساخت بمب اتم استفاده می کند و در شورای امنیت پنج قطع نامه علیه ما تصویب شد و می خواستند ما را مجبور کنند تا به معامله نفت در برابر غذا برسیم. اما در مذاکرات نفس گیر ما ثابت کردیم که انرژی هسته ای برای اهداف نظامی نبوده و اولین باری بود که شورای امنیت تمام قطع نامه ها را لغو کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: بروید به سایت های جهانی مراجعه کنید، آن ها اعلام کرده اند با این کاهش قیمت نفت، کشورهای بزرگ نفتی مانند عربستان مجبور شده اند حقوق کارکنان خود را کم کنند.

وی با بیان این که سایت های جهانی اعلام کردند اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، با ثبات ترین اقتصاد در منطقه است، خاطرنشان کرد: صندوق بین المللی پول اعلام کرد اقتصاد ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا است. همان اقتصادی که آن ها تحریم های فلج کننده علیه آن اعمال کردند. این وعده خدا است که شما لشکر خدا هستید و پیروز می شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.