بجنور- امام جمعه بجنورد گفت: روحیه ملت ایران وامدار انقلاب اسلامی است که زیر بار ظلم و ستم نمی رود.

روحیه جهادی ملت ایران وامدار انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه مرکز استان اظهارکرد: ایران در زمان های گذشته بازیچه دیگران بود اما هم اکنون در صحنه های بسیار مهم بازیگر اصلی بوده ، که به برکت انقلاب به وجود آمد.
وی با بیان اینکه خدمت به محرومان و همراهی با مستضعفان از اهداف اساسی این انقلاب است،
وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن سال ۵۷ تولد شخصیت و هویت این ملت است، ادامه داد: امروز این انقلاب به پختگی و بلوغ و دوران رشد و نمو خود رسیده است .
یعقوبی با اشاره به اینکه هویت دینی و ملی خود را با انقلاب پیدا کرده ایم، گفت: به واسطه امام راحل و این انقلاب غیرتمندی خود را در برابر غارتمندی بین المللی آنانی که خواهان غارت ناموس، عزت، عظمت این مردم بودند، بدست آوردیم.
وی یادآورشد: با تاسی از این غیرت احازه ندادیم وجبی از خاک کشور اشغال شده و یا دشمنان را تحمل کنیم، بلکه همواره در مقابل زورگویان ایستادگی می کنیم.
یعقوبی با اشاره به حرکت شتابنده و رو به رشد کشور در زمینه علمی، نظامی و فرهنگی کشور به پشتوانه این انقلاب، افزود: امروز رزمایش های ایران جان دشمنان کشور را به لرزه درآورده و خواب را از چشمان آنان ربوده است.
وی با بیان اینکه در گذشته سیم خاردار نداشتیم، اما امروز قدرت نظامی برتر در منطقه پیدا کرده ایم، خاطرنشان کرد: هم اکنون دشمن مسلح را به هراس افکنده ایم، که این مهم ناشی از بازوان توانمند و جهادی انقلابی است.
وی با تاکید بر اینکه امروز فرهنگ شهادت در این کشور نهادینه شده و   به مسابقه می پردازند، گفت: هم اکنون جوانان در دفاع از حرمین صف کشیده و التماس می کنند تا بر علیه مستکبران عالم بجنگند.
یعقوبی با بیان اینکه ذره ای از مواضع خود در برابر دشمنان عقب نشینی نمی کنیم، افزود: امروز سیاست آمریکا را به تمسخر گرفته و چهره و باطن عریان آمریکا مشخص شد.
وی با بیان اینکه ملت ایران در سایه انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری، قدرت خود را در برابر مستکبران عالم حفظ می کند، گفت: دشمنان این کشور یک سال تمام علیه این مملکت توطئه می کند، این در حالیست که با یک سخنرانی مقام معظم رهبری همه نقشه ها از بین رفته و خنثی می شود.
۲۲ بهمن ماه مظهر اقتدار و ایستادگی است
امام جمعه راز و جرگلان نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: ۲۲ بهمن ماه مظهر اقتدار و ایستادگی و روز ایجاد وحدت و اتحاد و روز ملی مبارزه با استکبار است.
حجت الاسلام نوروزی افزود: با گذشت زمان هر روز بر قدرت نظام اسلالمی افزوده می شود و این استقلال با خون هزاران شهید به دست آمده است و باید حرمت خون شهدا حفظ شود. 
 وی گفت: حضور شما مردم در صحنه ها تشکر عملی از خون شهدا و بیعت با ولایت است. 
وی ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه(س) و از هیئت امنا مساجد و حسینی ها خواست تا مراسمی در شآن این بانوی بزرگوار برگزار کنند چون در دامن این بانوی محترم امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) پرورش یافته اند.
 وی با اشاره به سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام(ره) در رابطه با مرتد بودن سلمان رشدی و حکم اعدام ایشان گفت: این انسان خائن به مقدسات اسلامی توهین کرد و بایستی حکم اعدام برای ایشان اجرا شود .
نوروزی با اشاره به فضاهای مجازی گفت: خانواده ها باید مراقب فرزندان خود باشند تا گرفتار فضا های مجازی نشوند چون مقدسات ما هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی مقدس هستند.
وی با اشاره به سالروز دستور میرزای شیرازی در رابطه با تحریم تنباکو گفت: این فتوا تاثیر زیادی در فرهنگ مردم گذاشت.
امام جمعه راز و جرگلان با اشاره به تحولات یمن گفت: شلیک موشک به ریاض عربستان زنگ خطری برای عربستان و استکبار می باشد. 
وی افزود: خصومت های دشمنان اسلامی  باعث وحدت و یکپارچگی مردم ایران میگردد و از حضور پر شور مردم در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن تقدیر و تشکر داریم
امید بستن و اعتماد به شیطان بزرگ و قدرتهای مادی،سراب بی حاصل است
امام جمعه فاروج در خطبه این هفته نماز جمعه این شهرستان به تبیین محورهای اصلی فرمایشات امام خامنه ‏ای(مدظله ‏العالی) در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش پرداخت و گفت: رئیس جمهور جدید آمریکا ماهیت این کشور و حقوق بشر آمریکایی را بر ملا کرد و امید بستن و اعتماد به شیطان بزرگ و قدرتهای مادی، سراب بی‏ حاصل است.
حجة الاسلام عباسعلی قلی زاده افزود:مواضع و رفتار منافقانه ترامپ، اثبات بدذاتی آمریکا و صحت مواضع سی و هشت ساله ملت ایران و فرصتی برای جمهوری اسلامی برای تبیین حقانیت انقلاب اسلامی است.
وی ۲۲ بهمن را مظهر زنده بودن انقلاب اسلامی و نماد اقتدار و ایستادگی ملت دانست  وافزود: حضور مردم در صحنه ‏های دفاع از هویت و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی  است. انقلاب ما یک انقلاب اسلامی بارهبری دینی واتکای به همه اقشار مردم بود، اگرچه مردمی بودن در انقلاب‏های دیگر هم کم و بیش دیده می‏شود، ولی در انقلاب اسلامی ایران بسیار برجسته‏ تر است.
خطیب جمعه فاروج با تجلیل از حضور پرشور و شکوهمند مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن اظهارداشت: درود خدا به شما مردم مومن و ولایت‏مدار و همیشه در صحنه که بار دیگر همگام با ملت بزرگ ایران برای تجدید بیعت با آرمانهای مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و در لبیک به فرمان ولی امر مسلمین حضرت آیت‏ الله العظمی امام خامنه‏ ای مدظله العالی حماسه‏ای دیگر آفریدید. 
وی افزود: خدای متعال را بابت وجود چنین مردمی شکر می‏کنیم و از یکایک مردمی که با قدوم خود در این حرکت سهیم بودید، قدردانی‏ می‏کنیم. 
حجة الاسلام قلی زاده تصریح کرد: ایستادگی ملت مظلوم یمن در برابر تهاجمات ظالمانه رژیم مسلمان‏ کش عربستان سعودی و پاسخ قاطعانه شلیک موشک بالستیک به قلب عربستان (مرکز نظامی در ریاض) معادلات را در منطقه به هم ریخت.
وی در پایان بمناسبت ایام فاطمیه به تبیین شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت وایشان را معجزه تاریخ و افتخار عالم وجوددانست وافزود: فاطمه زهرا (س) کوثر قرآن و اولین شهیده راه ولایت‏ وافتخار خاندان وحی و بهشت ارغوان است.
هدف امام و شهدا از انقلاب رسیدن به تقوا بود
امام جمعه جاجرم در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: هدف امام و شهدا از انقلاب  رسیدن ما مردم  به تقوا بود و امروز ما همه آمدیم تا بگوییم همه پای نظام هستیم.
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: سنت خداوند بر این است که هر ملتی که با خدا باشد و در راه خدا و ولی و حجت خدا و رهبران الهی را یاری کند، خداوند به هر شکل ممکن امداد های غیبی خود را شامل حال آن ملت میکند.
وی ادامه داد: همچنین وقتی ملت ایران استقامت به خرج دادند و رهبر انقلاب را یاری کردند، خداوند نیز امداد های غیبی خود را شامل حال ملت ایران کرد که به صورت عینی در جنگ هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم.
موسوی افزود: آمریکا امروز در برابر ملت ما شکست خورده است واز سر استیصال حرف میزند و ملت ما با تاثیر از زندگی علوی و فاطمی درسی به آمریکا خواهد داد که هرگز فراموش نکند.
وی خاطر نشان کرد: باید مراقب باشیم گرفتار آسیب های سیاسی، اخلاقی و اقتصادی و از همه مهم تر تفرقه نشویم و بدانید تفرقه تنها جدایی از ولایت نیست بلکه جدایی از ولایت جدایی از خداوند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.