قزوین - حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مراسم سخنرانی راهپیمایی مردم شهر قزوین در مسجدالنبی اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در بدترین شرایط زندگی می‌کردند و با مظاهر دینی تقابل صورت می‌گرفت که یکی از این موارد مقابله با پوشش دینی بود که در دوران رضاخان به اجبار چادر از سر زنان مسلمان برداشتند.

آمار ۸ میلیون بیکاری در کشور کُشنده است/نیازمند تفکر جهادی هستیم

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، وی با اشاره به موضوع کاپیتولاسیون در دوران پهلوی گفت: با وجود این قانون در دوران محمدرضا پهلوی کم درجه ترین مقام آمریکایی در کشورمان می‌توانست به بالاترین مقام کشور زور بگوید و کسی حق اعتراض به آنها را نداشت.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: طلوع خورشید امام راحل تاریکی‌ها را از مردم دور کرد و ملت ایران پشت امام خمینی(ره) ایستادند و شکنجه و شهید شدند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی در ادامه افزود: پیش از انقلاب همه دنیای دوقطبی و شرق و غرب عالم علیه ایران وحدت پیدا کرده بودند و عنصر معنویت و همدلی مردم در پشتیبانی از نظام و انقلاب بود که در همه این سال‌ها در برابر جنگ روانی استکبار جهانی، عامل خنثی شدن تحریم‌های ظالمانه شد.

ذوالنور ادامه داد: ایران اسلامی در حدود ۱۷ هزارنفر از مردم خود را در عملیات‌های تروریستی از دست داده است؛ عنصر معنویت و توسل و تمسک به اهل بیت(ع) توانست ابزار تروریستی و هجمه دشمن را پیش از انقلاب تا به امروز خنثی کند. 

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی و مدیریت جهادی رمز ایستادگی ملت ایران است؛ گفت: امروز ما بیش از گذشته به فرهنگ شهادت و ایثار و مقاومت نیازمند هستیم و این فرهنگ باید احیا شود. 

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: در این اوضاع نابسامان جهانی ما به فرهنگ انقلابی گری که محصول آن دهه فجر و عبور از گردنه‌های صعب العبور بود، بیشتر نیازمندیم.


وی مهمترین محور وحدت در جامعه تبعیت از ولایت فقیه دانست و ابراز کرد: اگر کسانی حرف از ولایت می‌زنند اما در عمل از ولی فقیه تبعیت ندارند چهره خود را پشت تزویر پنهان کرده اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: اگر کسی امام علی(ع) را قبول داشته باشد به طور یقین پیامبر(ص) را نیز قبول دارد، اما بودند افرادی که در صدر اسلام پیامبر(ص) را تخریب کردند اما حرف از راه امیرمومنان زدند.

وی افزود: امروز تاریخ تکرار می‌شود، کسانی که عقاید رهبر معظم انقلاب را قبول دارند سر سوزنی از راه امام راحل انحراف ندارند؛ اما کسانی هستند که امام را قبول دارند اما علیه رهبری موضع می‌گیرند.

ذوالنور تصریح کرد: امروز شناخت سِره از ناسِره و چهره‌های واقعی از تقلبی با صحبت از ولایت مشخص می‌شود، محور وحدت باید ولی امر باشد کسانی که جنگ را در دوران دفاع مقدس مدیریت کردند امروز پای ولایت ایستاده اند. 

وی افزود: امروز نظام سلطه معترف است که اگر ولی فقیه نبود آنها می‌توانستند با انحراف در تفکر و عملکرد مسئولین ریشه انقلاب را بزنند.
این نماینده مجلس یادآور شد: هم اکنون در برابر تهدیدات دشمن نیازمند تقویت خود هستیم و استکبار جهانی آرزوی نابودی ایران را به گور می‌برد و آمریکا به جز جمله " گزینه‌های روی میز چیزی در دست ندارد."
وی اضافه کرد: گزینه‌های روی میز همان تحریم‌ها، بایکوت سیاسی و هجوم فرهنگی بود که همه آنها مورد استفاده قرار گرفت و تنها گزینه باقی مانده تهدید نظامی است.
این کارشناس سیاسی اذعان کرد: تا زمانی که به منافع ملی و ارزش‌ها پایبند باشیم تهدیدها اثری ندارد حتی اگر تهدیدهایی که از جنس نظامی، اقتصادی و اجتماعی و امنیتی باشد.
وی عنوان کرد: امروز قدرتی که توان مقابله با ایران را داشته باشد در قد و اندازه کشورهای همسایه ما نیست، قدرتی که ما را تهدید می‌کند باید فرامنطقه‌ای بوده و دارای چابکی لازم نیز باشد.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: عده‌ای معتقدند اولین راهکار برای مقابله با دشمن تسلیم و سازش است، گروه دوم هم می‌گویند ما برتر هستیم؛ اما این موضوع هم قابل قبول نیست زیرا بودجه نظامی آمریکا قابل مقایسه با ایران نیست یعنی تجهیزات نظامی آنها از ما بالاتر است. 
وی در ادامه افزود: گروه سوم هم بر این اعتقادند که بالا بودن تجهیزات نظامی و دفاعی عامل برتری نیست زیرا این موضوع در جنگ‌های صدر اسلام و تجربیات ایران و کشورهای مسلمان دیگر به ثابت رسیده است.
ذوالنور عنوان کرد: اگر آقای ترامپ دیوانه قصد داشته باشد گزینه نظامی را علیه ایران امتحان کند از زمان فرود موشک آمریکا به ایران تا انفجار موشک ما در اسرائیل فقط ۷ دقیقه طول می‌کشد با تفکر شهید تهرانی مقدم در حوزه موشکی توانستیم دشمنان را انگشت به دهان بگذاریم. 
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه برای عبور از رکود و مشکلات اقتصادی نیازمند تفکر جهادی هستیم، گفت: با ارائه آماری که در حوزه اشتغال داده می‌شود ذهن مردم تغییر نمی‌کند زیرا مردم باید ببینید که این برنامه‌ها در کجا عملیاتی شده است. 
وی تصریح کرد: آمار ۸ میلیون بیکاری در کشور کُشنده است، امروز نیازمند روحیه انقلابی برای ساختن حوزه اقتصادی هستیم عده‌ای خود پشت تحریم‌ها سنگر گرفته‌اند و فرافکنی می‌کنند. 
این نماینده مجلس بیان کرد: راه درمان مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است، تکیه به وعده‌های دشمن کارها را پیچیده تر می‌کند همانطور که در برجام تحریم‌های ۱۰ ساله را علیه ما تمدید کردند و هفته گذشته ۲۵ شخصیت حقیقی و حقوقی را مشمول تحریم‌ها شدند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.