بیرجند-در یوم الله ۲۲ بهمن ماه و طی مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و تنی چند از مسئولان استانی واحد های مسکونی زوج های جوان در شهرستان بیرجند کلنگ زنی شد.

مجتمع مسکونی زوج های جوان در بیرجند کلنگ زنی شد

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، این پروژه در مساحتی بالغ  بر ۳۱ هزار متر مربع احداث خواهد شد.همچنین برای این پروژه ۶۰۰ واحد طراحی شده است که‌ در دو طرح ۷۰ متری و ۹۰ متری احداث می شود.

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: مغرب زمین به دنبال این است که‌ با تبلیغات خود تشکیل خانواده را در جوانان ما به عنوان تردید  قرار دهند.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در حاشیه کلنگ زنی مجتمع مسکونی ویژه زوج های جوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تشکیل خانواده مظهر بسیاری از پاکی های اخلاقی خواهد بود و می تواند از بسیاری از مفاسد اجتماعی جلوگیری کند.

وی افزود: ما بر خلاف مغرب زمین معتقدیم در آموخته های دینی، اسلامی و انقلابی خود باید این جامعه کوچک، به نام تشکیل خانواده را دنبال کرد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در این راستا مغرب زمین به دنبال این هستند که‌ با تبلیغات خود تشکیل خانواده را در جوانان ما به عنوان تردید  قرار دهند.

رئیسی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم که‌ ازدواج بیش از پیش به عنوان توجه جوانان و توجه مسئولان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت این پروژه که در خراسان جنوبی با نام آستان قدس آغاز می شود از. برکات امام رضا(ع) است که‌ همه خراسان بزرگ نیز از این برکات بهره‌مند هستند.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: برای اینکه مسکنی ساخته شود برای زوج های جوان که‌ در ابتدای زندگی با مشکل مسکن مواجه نباشند اگرچه میزان نیاز با این میزان تفاوت دارد اما به نظر ما مسکن یک امری است که‌ بسیاری از ازدواج ها را تسهیل می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه انشالله این حرکت که در راستای مسکن برای زوج های جوان است، انجام شود اظهار داشت: این حرکت در ابتدا در مشهد آغاز شد و امید است در بیرجند نیز انجام شود و باعث رشد ازدواج در کشور شود.

 وی افزود: هدف ما این است که‌ زوج های جوان در هیچ کجا بی سرپناه نباشند اما ما به میزان امکانات و مقدوراتمان و تشخیص الویت ها اقدام می کنیم و در حال حاضر الویت ما نقاط محروم است و احساس ما این است در خراسان بزرگ اول مشهد و بعد نیز نقاط محروم مدنظر باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در این راستا احساس کردیم یکی از نقاط محرومی که‌ باید به آن توجه شود خراسان جنوبی است که‌ در همسایگی امام رضا(ع) قرار دارند.

رئیسی بیان کرد: مناطق دیگری نیز وجود دارد که‌ به بودجه و امکانات ما نگاه می کند و اگر بودجه و امکاناتمان کشش داشته باشد دوست داریم مشکل همه جوانان حل شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت حرم امام رضا (ع) و آستان قدس بسیار گسترده است اما این به این معنا نیست که‌ تمام امکانات از طریق این آستان انجام شود بنابراین نیازمند مشارکت خیران و مردم نیز هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: در این راستا زمین و ساختمان مال امام رضا است و خانواده هایشان متدینی در این مسکن ها ساکن خواهند شد بنابراین کسانی که‌ در این امر خیر مشارکت کنند بدانند که خیرات و برکاتشان به چند واحد تبدیل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.