بیرجند- امام جمعه بیرجند گفت: مهم ترین ویژگی انقلاب اسلامی ایثار در مقابل استیصال دشمنان است چون انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از منطق قرآن و اهل بیت (ع) است.

انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از منطق قرآن و اهل بیت (ع) است

 به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته شهرستان بیرجند با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به اصول نظام اشاره کرد و اظهار داشت: اصل نخست اصل مالکیت به خدا نسبت به همه امور است و باید احتیاط و توجه کنیم زیرا عالم محضر خدا است و اگر می خوریم و می آشامیم یا مسئولیتی را برعهده داریم بدانیم امانت الهی است و از آن باید پاسداری کنیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: دومین اصل منع فساد در زمین و ما مسئولیت مان درست کردن، ساختن و پیدا کردن حقایق پاک اسلام است اگر نتوانیم اسلام و تمدن اسلامی را بسازیم دچار خسران می شویم.

رضایی با بیان اینکه معرفت به معارف قرآن سبب رشد می شود، گفت: ما باید در این راستا رشد و شکوفا بشویم و در مسیر رشد قرار باشیم زیرا ضد رشد حرکت کردن سبب فساد و نرسیدن به تکامل می شود.

وی افزود: اصل سوم ایجاد آبادانی، ساختن جامعه اسلامی، آبادکردن قلب ها و سازندگی است که باید به آن عمل کنیم.

 امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: اصل دیگر که در راستای حفظ انقلاب به آن عمل کنیم نفع ضرر است به گونه ای که نباید به مال، امکانات، و جان مردم و فرزندانمان ضرر بزنیم.

رضایی بیان کرد: هرکس در دایره حق سهم خودش را دارد و نباید از این حق سو استفاده کند و در این راستای حق ساختن کشور، اصل انقلاب ، اسلام، حمایت از محرومین و استکبارستیزی را دارا هستیم اما حق سوء استفاده کردن از آن را نداریم و باید محرومین را دریابیم و از طرفی به سراب کفر و استبکار نباید اعتماد کنیم.

وی با اشاره به مناسبتهای هفته  و تشکر از حضور حماسه مردم در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، افزود: واقعا مردم بزرگوار ما با عشق و ارادت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حضور یافتند و شاید گلایه های باشد از عملکرد برخی از مسئولان اما مردم با عشق به نظام، شهدا، امام و ولی شان را تنها نمی گذارند و صمیمانه از این حضور باشکوه مردم که زیبای خلق کردن سپاسگذاریم.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: مناسبت خاص دیگر کارنامه سیاه آقای ترامپ و اینکه می گوید از من بترسید و از دیگران متشکر باشید مقام معظم رهبری فرمودند نه از او متشکریم به خاطر این همه توطئه های که کرده و به ظاهر خودشان را دمکرات می دانند و جوابتان را مردم خواهند داد که مردم هم امروز با حضورشان جواب دندانشکنی به این یاوه گویان دادند.

رضایی بیان کرد: سالروز صدور تاریخی حکم امام (ره) در اعدام سلمان رشدی ملحد و منحرف و تشکیل کمیته های انقلاب که این مناسبتها را تبریک می گویم و امیدواریم هیچ گاه استکبار نتواند سرش را بلند کند به همت و درایتی که همه مردم دارند.

وی افزود:  آغاز دهه اول فاطمه  و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را نیز به همه شیعان جهان تسلیت عرض می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.