ساری- معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از این پس مجوز انتشار نشریات بر اساس صلاحیت حرفه ای و مالی متقاضیان صادر خواهد شد.

مجوز نشریات براساس صلاحیت حرفه ای و مالی متقاضیان صادر می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین انتظامی بعدازظهر جمعه در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه ها در ساری افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، ادارات ارشاد، نشریات را در ادامه راهشان همراهی کنند تا به فعالیت شان ادامه دهند.

وی از صاحبان نشریاتی که قادر به انتشار منظم نشریه خود نیستند خواست با تغییر وضعیت انتشار به حیات خودشان ادامه دهند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه مدیران نشریات، خبرنگاران خود را بیمه کنند، گفت: وزارت ارشاد حق بیمه های واریزی را به صاحبان نشریات پرداخت می کند.

انتظامی از شروع بکار سامانه توزیع آگهی از اسفندماه خبر داد و افزود: با شروع بکار این سامانه، عدالت در توزیع آگهی ها محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد آگهی ها در اختیار نشریات محلی و مابقی در اختیار مطبوعات سراسری قرار می گیرد.

انتظامی با بیان اینکه خانه مطبوعات یک نهاد مستقل غیر دولتی است، یادآور شد: دولت نباید در امور خانه های مطبوعات دخالت کند و ما تنها می توانیم بر روند فعالیت ها نظارت داشته باشیم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه خانه مطبوعات، کارمندان دستگاه های دولتی نباید میریت خانه مطبوعات را برعهده گیرند.

انتظامی با اشاره به اینکه همه اعضای خانه مطبوعات و افرادی که متقاضی عضویت هستند باید در سامانه خانه مطبوعات ثبت نام کنند، گفت: با بررسی صلاحیت و ساماندهی خبرنگاران، کلیه امور رسانه ای به خانه های مطبوعات واگذار خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: آگهی نامه ها حق ندارند در بازه کمتر از ۱۰ روز منتشر شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.