گوهرشاد خاتون نمادی است از یک بانوی نیکوکار که به عنوان خادم امام رضا(علیه‌السلام) زندگی‌اش را وقف حضرت کرد و مسجد گوهرشاد تنها یکی از موقوفه‌های اوست.

رونمایی از سایت جایزه جهانی گوهرشاد

قدس آنلاین - سایت جایزه جهانی گوهرشاد با هدف شناسایی و تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و دبیرکل مجلس وحدت پاکستان رونمایی شد.

دبیر جایزه جهانی گوهرشاد در همایش «نسیم وحدت» که در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه شناسایی و تجلیل از بانوان نیکوکار و فرهیخته مسلمان از اقدام‌های ارزشمند تولیت جدید آستان قدس رضوی است، ادامه داد: نخستین دوره این جایزه در سال گذشته و در روز میلاد فاطمه زهرا(علیهاسلام) برگزار گردید و طی آن از ۸ بانوی فرهیخته داخلی و خارجی با هدایایی قدردانی شد.

دکتر سروری مجد با بیان اینکه هدف از این جایزه ترویج فرهنگ نیکوکاری در جهان تشیع و توحیدی است، افزود: گوهرشاد خاتون نمادی است از یک بانوی نیکوکار که به عنوان خادم امام رضا(علیه‌السلام) زندگی‌اش را وقف حضرت کرد و مسجد گوهرشاد تنها یکی از موقوفه‌های اوست.

وی با اشاره به اینکه بخشی از سایت به معرفی بانوان فرهیخته و نیکوکار اختصاص دارد، خاطر نشان کرد: در این جایزه تنها به موضوع وقف پرداخته نشده، بلکه مفاهیم ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی، عمران و امور پزشکی، خدمات آموزشی، فعالیت‌های پژوهشی و امور فرهنگی هنری نیز مورد توجه بوده است.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در این همایش گفت:  استکبار جهانی شبه قاره هند را جولانگاه خود قرار داده و استقلال این منطقه را از بین برده است. 

 حجت الاسلام راجا ناصرعباس جعفری ادامه داد:  مردم شبه قاره هند به دین اسلام عشق می‌ورزند، چنانچه در ماه مبارک رمضان مساجد ما جای سوزن انداختن نیست و این در حالی است که دشمن سعی دارد مردم شبه قاره را از افکار انقلابی جدا کند.

وی تأکید کرد: استکبار جهانی تلاش می‌کند به وسیله تفرقه و نزاع‌های قومی و تکفیری مردم را به جان هم بیندازد و در همین راستا بیشترین تمرکز خودش را روی پاکستان قرار داده، زیرا هم مرز با ایران بوده و بیشترین تاثیر را از انقلاب اسلامی پذیرفته است.

دبیرکل مجلس وحدت پاکستان با بیان اینکه برای نجات پاکستان به رهبری همانند امام خمینی(ره) نیاز داریم، خاطر نشان کرد: نخستین درسی که باید از امام خمینی(ره) گرفت، دشمن شناسی است که در این صورت گام بزرگی در جهت پیشرفت برداشته‌ایم و قدم بعدی این است که بدانیم روش دشمن چگونه است.

حجت الاسلام جعفری گفت: ایجاد اختلاف بین مسلمانان به وسیله ترویج اندیشه تکفیری و نیز بزرگ جلوه دادن اختلاف‌های فقهی از روش‌های دشمنان و استکبار جهانی است، پس لازم و ضروری است ابتدا دشمنان و سپس روش‌های اقدام و اظهار آنان را بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی، شبه قاره هند را جولانگاه خود قرار داده و استقلال آن را از بین برده است، گفت: کشورهای منطقه در اثر این سیاست تضعیف شده و به جان یکدیگر افتاده‌اند و همان گونه که ایران در زمان شاه قدرت تصمیم گیری نداشت، در این منطقه نیز چنین است و کشورهای ما در معرض خطر قرار دارند.

دبیرکل مجلس وحدت پاکستان با طرح این پرسش که چرا ما ضعیف هستیم، گفت: استکبار مردم شبه قاره را تقسیم کرد و بر اختلاف‌های قومی دامن زد تا توان ما را از بین ببرد و ذخایر ما را بدزدد، اما امیدوارم همان گونه که مردم ایران توانستند نظام سلطنتی را دگرگون سازند، مردم شبه قاره هند نیز با اتحاد طاغوت‌های شیطانی را سرنگون سازند.

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: به علت وحدت و یکپارچگی ملت ایران و رهبری فرزانه انقلاب داعش و تکفیری‌ها هیچ گاه نتوانستند در ایران نفوذ کنند، از این رو ما نیز باید با الگو گرفتن از ایران و تحکیم وحدت شیعه و سنی در برابر جریان‌های دشمن ایستادگی کنیم.

وی  با بیان اینکه پاکستان ۸۰ هزار شهید دارد، افزود: مبارزه با داعش، طالبان و جریان تکفیری تنها با وحدت میسر است و همان طور که قبله، هویت و سرنوشت مسلمانان یکی است و دشمن مشترک دارند، باید این اشتراکات را تقویت کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.