بیرجند- تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضرت فاطمه(س) الگوی بی‌بدیل مجاهدت و خروش انقلابی و اسوه وجاهت و کرامت برای همه نسل‌ها در همه عصرها هستند.

حضرت فاطمه(س) الگوی بی بدیل مجاهدت و خروش انقلابی است/اطاعت از ولایت فقیه وجه مشترک وصیت نامه شهدا

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در یادواره شهدای روحانی شهرستان سرایان استان خراسان جنوبی که همزمان با شب شهادت حضرت فاطمهزهرا(س) و با حضور جمع کثیری از مردم در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه نام مبارک فاطمه اطهر(س) به عنوان یک مجاهده در تاریخ بشریت می‌درخشد، اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) نقاب از چهره نفاق برداشت و با تیزبینی نسبت به انحرافات پس از رحلت رسول خدا(ص) هشدار داد و در جمله‌ای فرمود: «اینان بر شتری سوار هستند که آبستن حوادث بزرگی است».

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، ادامه داد: دختر نبی مکرم اسلام، در عین جوانی و با وجود کوتاهی حیات، به الگویی‌ برای‌ همه‌ مردان‌ و زنان‌ غیور و مؤمن‌ و مسلمانان‌ در طول تاریخ تبدیل شد. ایشان میان رسالت نبی(ص) و ولایت ولی ارتباط برقرار کردند و هر که از این بانوی بزرگوار تأسی جوید، از هدایت¬شدگان است.

وی شهدا را ستارگان آسمان ایثار و مقاومت نامید و رمز بقا و حیات جاودانه آنان را «وجه الله» شدن دانست و ابراز کرد: رمز بقا و حیات جاودانه شهیدان جنبه «وجه الله» شدن آنان است و هر چیزی به جز «وجه الله»، فانی و نابود شدنی است.

آیت الله رئیسی افزود: اگر سیر و سلوک، اندیشه، تفکر، منش و در یک کلمه تمامی شئون زندگی آدمی، سبقه «وجه الله» به خود بگیرد، آنگاه آدمی جاودانه می‌شود و دلیل آنکه شهدای والامقام همیشه در عالم جاودان هستند، همین وجه الله بودن آن هاست.

وی وجه مشترک وصیت نامه همه شهدا را تاکید بر اطاعت از ولایت فقیه، دفاع از اسلام و سفارش برای پاسداشت ارزش‌های الهی برشمرد و تصریح کرد: جهاد برای خدا، اطلاعت از ولی فقیه و ادامه راه ایثار و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، در وصیت نامه همه شهیدان به چشم می‌خورد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با تاکید بر اینکه کرامت و وجاهت حقیقی انسان تنها در پرتوی عبودیت خداوند حاصل می‌شود، اظهار کرد: انسان‌ها دارای دو نوع کرامت ذاتی و اکتسابی هستند؛ کرامت ذاتی موضوعی مشترک در میان تمامی انسان‌هاست، اما آن چیزی که مایه سعادت آدمی می‌شود، کرامت اکتسابی است که جز در پرتوی آموزه‌های الهی و انوار هدایت ائمه معصومین(علیهم‌السلام) به دست نمی‌آید.

وی کرامت را وجه مشترک شخصیت تمام شهدا معرفی و ابراز کرد: جانبازان و شهدای ما ابتدا به مقام کرامت رسیده‌اند و سپس جان خود را عالماً، عامداً، خالصاً، مخلصاً و با معرفت و شناخت راه، راهبر و مقتدا، در طریق الهی نثار کرده‌اند.

آیت الله رئیسی در تعریف کرامت گفت: کرامت به این معناست که انسان دارای روح بلند، ملکوتی و متصل به خداوند شود و جز خدا نبیند و اهل بخشش مال، آبرو و در صورت لزوم جان در راه معبود و پروردگار خود باشد.

وی شهدا را مصادیق عینی کرامت معرفی و بیان کرد: کریم کسی است که بر لشکر وجود او خدا حاکم بوده و محور همه جلوه‌های درون و برون او دستورات الهی باشد. هر بخششی کرامت نیست، اگر انسان مقابل شیطان درون امیر نفس بود و مقابل شیاطین برون استقامت داشت، آن گاه می‌توان او را کریم خواند.

تولیت آستان قدس رضوی بزرگ‌ترین سرمایه انسان را نفس الهام بخش به پاکی‌ها و خوبی‌ها معرفی کرد و گفت: انسان‌هایی سعادتمند می‌شوند که این سرمایه الهی را از دست ندهند. ذات اقدس الهی به سبب رحمانیتش و برای دست-یابی بشریت به کرامت، انبیا و اوصیاء الهی را برای انسان قرار داده است.

در پایان این مراسم، با حضور تولیت آستان قدس رضوی از خانواده تعدادی از شهدای شهرستان سرایان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.