ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرد: بر خلاف ادعای طرف روس، مختصات موقعیت نظامیان بمباران شده ترکیه در الباب توسط جنگنده روسیه از ۱۰ روز پیش مشخص و اعلام شده بود.

تنش بین آنکارا و مسکو بر سر بمباران مواضع ارتش ترکیه توسط جنگنده روسی

به گزارش "قدس آنلاین"؛ روز پنجشنبه رسانه ها از بمباران اشتباهی مواضع ارتش ترکیه در اطراف شهر الباب در شمال سوریه خبر دادند.
در این این بمباران که توسط یک فروند هواپیمای روس انجام شد، سه نظامی ترکیه در نتیجه اصابت موشک جنگنده روسی کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.
ستاد مشترک ارتش ترکیه شامگاه جمعه با انتشار بیانیه‌ای در ارتباط با حادثه بمباران مواضع نظامیان ترکیه در نتیجه اصابت سهوی و ناخواسته موشک جنگنده روسیه در تاریخ نهم فوریه در الباب سوریه اعلام کرد: واحدهای ارتش ترکیه از ۱۰ روز گذشته در این منطقه مستقر بوده و تغییر موضعی نداده اند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه در این زمینه اعلام کرد: جنگنده های روسیه بر اساس مختصات ارایه شده از سوی ترکیه، مواضع را بمباران کردند و نظامیان ترکیه نمی بایست در این موقعیت مستقر می شدند و گویا تغییر موضع داده بودند.
در بیانیه ارتش ترکیه با اشاره به توافق ترکیه و روسیه در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۷ در مورد مبارزه مشترک با گروه تروریستی داعش در شمال سوریه، آمده است: چند روز پیش پس از اصابت یک راکت از سمت نیروهای روسیه به سمت نیروهای ترکیه، واحدهای نظامی ترکیه همان زمان مختصات خود را به پایگاه هوایی حمیمیم ابلاغ کردند.
بنا به اطلاعیه ستاد ارتش ترکیه، در همین رابطه کاردار نظامی روسیه در آنکارا نیز در همان موقع و به طور همزمان به مقر ستاد مشترک ارتش ترکیه در آنکارا دعوت شده و این مختصات به طور کتبی نیز در اختیار وی گذاشته شد.
همچنین روز جمعه ستاد کل ارتش ترکیه از توافق مسکو و آنکارا برای تشکیل کمیسیونی مشترک جهت جلوگیری از برخوردهای نظامی اشتباه در سوریه خبر داد.

منبع: شفقنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.