اصفهان- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از نجات یک خانواده ۴ نفره از میان شعله‌های آتش خبر داد.

خانواده ‌اصفهانی با تلاش آتش نشانان از میان شعله های آتش نجات یافتند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، آتشپاد بهزاد بزرگزاد که خود فرماندهی این عملیات را به عهده گرفته بود، اظهار کرد: روز گذشته با اعلام خبر حریق ساختمان ۴ طبقه‌ای در خیابان شهید باهنر اصفهان بلافاصله ماموران آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: همچنین ستاد فرماندهی، اکیپ ایستگاه‌های ۲، ۶ و ۱۶، سه دستگاه نردبان از ایستگاه‌های ۱، ۴ و ۶ و یک دستگاه خودرو تنفسی به همراه مدیران و افسران کشیک به محل حادثه رفتند و در رینگ دوم به عنوان پشتیبان دو دستگاه اطفاییه از ایستگاه ۷ و یک دستگاه اطفاییه از ایستگاه ۲۱ به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه پس از رسیدن اکیپ اعزامی به محل شاهد حریق و دود ناشی از حریق در قسمت پارکینگ و طبقات فوقانی منزل مسکونی بودیم، بیان کرد: با توجه به دود و شعله‌های آتش و وجود مواد قابل اشتعال در محل حادثه بلافاصله اکیپ اعزامی به دو اکیپ مجزا تقسیم و همزمان اکیپ اول با استفاده از دستگاه تنفسی و لباس مقاوم در برابر حریق شروع به جست‌وجو در دود در تمام طبقات و اکیپ دوم نسبت به اطفا حریق اقدام کردند.

بزرگزاد گفت: با حضور به موقع اکیپ اعزامی مشخص شد که یک خانواده چهار نفره در طبقه دوم میان انبوهی از دود محبوس شده‌اند که با اقدامی سریع افراد خانواده را به پشت بام منتقل کرده و از طریق ساختمان مجاور به بیرون انتقال داده شدند.

وی با اشاره به اینکه این حریق تنها خسارت مالی در برداشته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حال مادر و دو فرزند وی مساعد بوده و پدر خانواده که دچار آسیب دیدگی سطحی شده بود، توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: با حضور به موقع آتش‌نشانان در محل و عکس‌العمل سریع آن‌ها از سرایت حریق به سایر طبقات دیگر و همچنین ساختمان‌های مجاور جلوگیری به عمل آمد که می‌توانست خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در این حادثه یکی از آتش‌نشانان دچار دود گرفتگی شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال داده شد و خوشبختانه از وضعیت مساعدی برخوردار است.

بزرگزاد تاکید کرد: علت حریق توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در دست بررسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.