سازمان ملل با درخواست یمن برای برکناری «اسماعیل ولد الشیخ احمد» و تمدید نکردن ماموریت وی مخالفت کرد.

مخالفت سازمان ملل با برکناری فرستاده ویژه این سازمان به یمن

به گزارش "قدس آنلاین"؛ «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت:  سازمان ملل متحد با برکناری «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن  مخالف است.

حق افزود: ما بر بی طرفی فعالیت همه فرستاده هایمان تاکید و از ماموریت و فعالیت ولد الشیخ احمد حمایت می کنیم.

در همین حال، «صالح الصماد» رئیس شورای سیاسی انصارالله در نامه به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا ماموریت اسماعیل ولد الشیخ احمد را به علت شکست در ماموریت و عدم بی طرفی اش تمدید نکند.

الصماد افزود: ویژگی مدیریت اسماعیل ولد در مذاکرات، تمایلش به متجاوزگران یمن به رهبری عربستان بود و در مقابل فشارهای عربستان که مخل ماموریت وی بود، مدام تسلیم می شد.

این نامه چند روز پس از آغاز سفر ولد الشیخ احمد به ریاض برای دبیرکل سازمان ملل ارسال شده است؛ به طوری که انتظار می رود که وی با «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای بررسی بحران یمن دیدار کند.

گفتنی است، عربستان سعودی در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ ( ششم فروردین ۱۳۹۴) با تشکیل ائتلاف عربی در حمایت از دولت «عبد ربه منصور هادی» حمله هوایی علیه یمن را با نام عملیات طوفان قاطعیت (عملیة عاصِفة الحزم) آغاز کرد واز دوم اردیبهشت با نام عملیات احیای امید (عملیة إعادة الأمل) ادامه یافت. هواپیماهای پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله مشارکت دارند و سومالی نیز اجازه استفاده از پایگاه‌های نظامی خود برای حمله را داده‌ است. براساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، ۲۱ میلیون یمنی(۸۰ درصد از ساکنان) به کمک های بشردوستانه نیاز دارند و درگیری ها در یمن تاکنون به کشته شدن شش میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و زخمی شدن ۳۵ هزار نفر منجر شده است.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.