اهواز- گردوغباری که از روز گذشته آسمان خوزستان را تحت تأثیر قرار داده، امروز تحت تأثیر پدیده مه گرفتگی وضعیت بحرانی را در استان رقم زد.

همدستی گردوغبار و مه گرفتگی در ایجاد بحران در خوزستان/ چیت چیان به اهواز رفت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، از عصر جمعه پیش بینی ها درباره وقوع پدیده گردوغبار عملی شد و میهمان ناخوانده و چندساله این خوزستان آسمان بیشتر مناطق استان را فراگرفت. اما همراهی پدیده مه گرفتگی و گردوغبار باعث شد سیستم های حفاظتی برق در تجهیزات برق رسانی خوزستان هشدار را دریافت کنند و برق بیشتر مناطق استان را از دسترس مردم خارج کنند.

غلامحسینی، مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در پی نشستن رطوبت و گردوغبار بر روی سیستم های برق رسانی، هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر مدار برق در استان نیازمند شست و شو است و به همین دلیل مردم شهرهایی که با قطعی برق مواجه شده اند، باید برای اتصال برق بیشتر صبر کنند.

وی همچنین از سفر وزیر نیرو و معاونانش به این استان در پی بحران برق خبر داد.

گفتنی است که شرکت آب منطقه ای اهواز نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد  که تصفیه خانه های آب شماره یک و دو اهواز به دلیل قطعی برق از مدار خارج شده اند و آب مناطق تحت پوشش این تصفیه خانه ها قطع شده است. این دو تصفیه خانه بزرگ آب، مناطق بیش از ۹۰درصد مردم اهواز را تأمین می کند.

هم اکنون پدیده گردوغبار از شهرهای استان خارج شده و آسمان اهواز صاف است. با وجود این، هنوز آب و برق مردم استان در دسترس نیست و ادارات و مدارس استان همچنان تعطیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.