اهواز- استاندار خوزستان گفت: آب پخش ها برای آب رسانی به نقاط حساس مانند بیمارستان ها آماده به کار هستند و آب پخش های شهرهای بدون مشکل، برای کمک رسانی به شهرهایی که دچار مشکل شده اند، فراخوانده شده اند.

آب پخش های شهرهای خوزستان برای کمک رسانی به ۱۱ شهر بحرانی آماده هستند/ دعای باران برای شستن تجهیزات انتقال برق

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی صبح شنبه در حاشیه جلسه ستاد بحران که در استانداری خوزستان تشکیل شد، در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار کرد: همزمانی پدیده ریزگردها و مه گرفتگی در استان باعث شد گردوخاک بیشتری بر تأسیسات برق استان تأثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه خطوط انتقال برق استان را هنوز نتوانسته ایم شستشو دهیم، ادامه داد: پیش از این برخی از پست های فوق توزیع را شستشو دهیم اما هنوز خطوط انتقال برق را نتوانسته ایم شستشو دهیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه همچنین ایستگاه های توزیع عادی و همچنین بیش از ۳۴ هزار در استان را پاکسازی نشده اند، افزود: بارش باران می تواند مشکلات ایجاد شده را حل کند.

وی ادامه داد: وضعیت مه امروز پیش بینی شده بود ولی اینکه چه تعدادی از ایستگاه ها از مدار خارج می شود قابل پیش بینی نبود.

شریعتی با بیان اینکه ۴ و پنج دقیقه صبح اولین اطلاع رسانی در خصوص قطعی برق صورت گرفت، ادامه داد: ساعت ۶ صبح نیز از طریق ادارات مختلف، پیام رسانی، سایت و زیرنویس تلویزیونی به مردم در این باره اطلاع دادیم.

وی با بیان اینکه رطوبت هوا در اهواز بیش از ۹۷ درصد بوده، ادامه داد: نیروگاه رامین، زرگان، خرمشهر، آبادان و ماهشهر از مدار خارج شده اند، ادامه داد: علاوه بر مشکلاتی که برای خط ۴۰۰ کیلووات ایجاد شده، سیم های یکی از خطوط قطع شده و بر روی آزادراه اهواز-بندر امام افتاده و آن مسیر را هم بسته است.

شریعتی از ورود مجدد نیروگاه های آبادان و خرمشهر به مدار خبر داد و ادامه داد: آب پخش ها برای نقاط حساس مانند بیمارستان ها آماده به کار هستند و در عین حال آب پخش های شهرهای بدون مشکل، به شهرهایی که دچار مشکل شده اند برای کمک در توزیع آب فراخوانده شده اند.

وی در خصوص رسیدگی به معضل ریزگردها گفت: برای این پدیده هم عملیاتی تدوین شده که ظرف دو هفته آینده جزئیات آن را پس از تصویب به اطلاع مردم خواهیم رساند.

شریعتی با اشاره به وضعیت دیگر شهرستان ها تصریح کرد: خرمشهر از پنج ایستگاه، چهار ایستگاه وارد مدار شده و یک ایستگاه باقیمانده، آبادان ٥٠ درصد مشکلات آن حل شده، مشکل قطعی آب و برق شادگان به طور کامل حل شده، ایستگاه اصلی ماهشهر نیز وصل شده و ایستگاه های فرعی در حال بررسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.