مقتدا صدر در بیانیه ای امروز (شنبه) خطاب به هوادارانش که سرگرم تظاهرات در میدان 'التحریر' (آزادی) در مرکز بغداد هستند، هشدار داد که از ورود به منطقه امنیتی سبز خودداری کنند.

مقتدا صدر نسبت به ورود هوادارانش به منطقه امنیتی سبز هشدار داد

به گزارش "قدس آنلاین"، لحظاتی پس از قرائت بیانیه پایانی تظاهرات امروز هواداران صدر در میدان التحریر بغداد، مقتدا صدر در بیانیه ای خطاب به تظاهرات کنندگان عراقی گفت: 'اگر مایل به تظاهرات در برابر منطقه امنیتی سبز هستید، ایرادی ندارد اما شما را از ورود به منطقه سبز هشدار می دهم. '
این سخنان باعث تحریک احساسات تظاهرات کنندگان عراقی شد و آنها به سمت پل 'الجمهوری' حدفاصل میدان التحریر و منطقه امنیتی سبز هجوم آوردند و از این پل عبور کرده و در صدد انتقال تظاهرات خود به مقابل منطقه امنیتی سبز بغداد هستند.
این تظاهرات در اعتراض به کمیسیون عالی انتخابات و تغییر قانون انتخابات عراق برگزار شده است و با توجه به استقرار مقر مرکزی کمیسیون عالی انتخابات در منطقه امنیتی سبز بغداد، تظاهرات کنندگان هوادار مقتدی صدر در صدد انتقال تظاهرات به این منطقه هستند.
تظاهرات کنندگان عراقی در نیمه سال ۲۰۱۶ در جریان تحصن های چندروزه خود در این منطقه، اقدام به ورود به داخل منطقه امنیتی سبز کرده و پارلمان و هیات دولت عراق را اشغال کردند.
این نگرانی وجود دارد که تظاهرات کنندگان عراقی بار دیگر به منطقه امنیتی سبز وارد شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.