نیروهای امنیتی عراق به سوی هزاران تظاهرکننده در تلاش برای رسیدن به منطقه امنیتی واقع در پایتخت این کشور گاز اشک آور شلیک کرده و با آنها درگیر شدند.

درگیری نیروهای امنیتی و هواداران صدر در بغداد

به گزارش "قدس آنلاین"، به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، هزاران هوادار «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر امروز (شنبه) با برگزاری تظاهرات اعتراضی در شهر بغداد، پایتخت این کشور، برکناری مسئولان فاسد و همچنین تغییر اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و قانون آن را خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، تلاش تظاهرکنندگان معترض برای رسیدن به منطقه سبز در مرکز شهر بغداد که ساختمان های شورای وزیران و پارلمان عراق و همچنین سفارتخانه های شماری از کشورها را در بر دارد، باعث شد نیروهای امنیتی وارد عمل شوند و برای جلوگیری از پیشروی آنها گاز اشک آور پرتاب کردند

پرتاب گاز اشک آور از سوی نیروهای امنیتی باعث شد شماری از تظاهرکنندگان دچار جراحت و خفگی شوند و همین مسئله نیز درگیری میان دو طرف را به دنبال داشت.

در همین حال، رهبر جریان صدر با صدور بیانیه ای در رابطه با تظاهرات امروز که از میدان «التحریر» به راه افتاده، از تظاهرکنندگان خواست در صورت تمایل، به دروازه منطقه سبز نزدیک شوند و درخواست تغییر کمیسیون انتخابات و قانون آن را به گوش مسئولان داخل این منطقه برسانند.

مقتدی صدر در این بیانیه که یک فعال مدنی آن را در میان تظاهرکنندگان معترض خواند، ضمن تاکید بر این که برای تحقق خواسته های خود تنها راه مسالمت آمیز را در پیش خواهند گرفت، به تظاهرکنندگان هشدار داد که امروز وارد منطقه سبز نشوند.

صدر همچنین خاطر نشان ساخت که «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق باید دست به اصلاحات فوری بزند و با گوش دادن به صدای ملت، مسئولان فاسد را برکنار کند و گر نه انتخابات پارلمانی آینده به کنار رفتن آنها منجر خواهد شد.

این در حالی است که دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که العبادی ضمن تاکید بر حق تظاهرات مسالمت آمیز و محافظت از تظاهرکنندگان و همچنین دارایی های دولتی و خصوصی، خواستار پایبندی به قانون و نظم عمومی هنگام برگزاری تظاهرات است.

منبع: شفقنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.