تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز خاستگاه سینمای کشور است و باید جایگاه اصلی خود را در این عرصه باز یابد.

تبریز باید جایگاه اصلی خود را در حوزه سینما باز یابد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور در مراسم اکران و تجلیل از کارگردان و عوامل فیلم "ائو" در تبریز که با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار داشت: هنر سینما یکی از رساترین ابزار فرهنگی یک ملت و هنر - صنعتی جامع است که ویژگی‌های خاص و جلوه‌های بصری و هنری قدرتمندی در آن گنجانده شده و تاثیرگذاری شگرفی بر مخاطبان دارد.

وی افزود: تبریز به عنوان خاستگاه هنر سینما در کشور مطرح است اما در حال حاضر ما با جایگاه اصلی خود فاصله داریم و سهم ما از این هنر در کشور اندک است.

محمدپور تصریح کرد: صفحات اول تاریخ سینمای ایران ،تقدم و تاخر سینما متعلق به تبریز است و این شهر موجب پویایی و روان‌سازی این هنر در کشور شده است.

وی افزود: بر این اساس مسؤولیت ما در قبال گذشته درخشان سینما و حرکت‌های بعدی این هنر در استان افزایش پیدا کرده است .

محمدپور تاکید کرد: با توجه به ظرفیت غنی هنری در استان، هنرمندان ما این استحقاق را دارند که به قله‌های این هنر فاخر دست یابند.

محمدپور با اشاره به موفقیت فیلم "ائو" در راهیابی به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر افزود: موفقیت این فیلم نشان‌دهنده آن است که هنرمندان ما می‌توانند در سطح کشوری و بین‌المللی حضوری تاثیرگذار داشته باشند.

وی گفت: این حضور می‌تواند سرمنشاء و طلیعه یک حرکت عظیم باشد و سینمای استان را به سمت قله‌های رفیع موفقیت رهنمون شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: تمام نهادها و دستگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در کنار کارکردها و وظایف متعدد و متفاوتی که بر عهده دارند، دارای یک وجه مشترک و اساسی هستند که این وجه مشترک داشتن رسالت و وظیفه تحقق اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی و بالندگی فرهنگ است، از این رو این اداره کل در نظر دارد تا از ظرفیت‌های عظیم انسانی و هنری استان بهره برده و زمینه تعالی هنر و فرهنگ را در استان فراهم آورد.

در این مراسم از کارگردان و عوامل فیلم "ائو" تجلیل شد.

فیلم "ائو" (خانه) به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد با بازی رامین ریاضی، محدثه حیرت، غلامرضا باقری و صدیقه دریانی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.