استان ها: قطعی آب و برق و بروز مشکلات برای هموطنان شهرهای خوزستان امروز بحران به پا کرد تا آنجا که وزیر نیرو را به اهواز کشاند.

گرد و خاک در خوزستان بحران به پا کرد/اهواز خاموش شد

قدس آنلاین - علیرضا لعل اکبری: کارشناسان رطوبت هوا و تخریب شبکه انتقال برق و در پی آن خاموشی تصفیه خانه‌ها را علت بروز بحران ناگهانی قطع آب و برق در ۱۱شهر استان خوزستان عنوان کردند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی بروز ناگهانی قطعی برق و آب در شهرهای استان خوزستان امروز در مجلس، مجمع نمایندگان استان خوزستان واکنش نشان خواهند داد.

مجید ناصری نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: روز گذشته برای چندمین بار شهروندان ۱۱شهر استان خوزستان با مشکل قطعی برق و آب روبه‌رو شدند.

وی با اظهار گلایه از مسؤولان افزود: به نظر می‌رسد، آن‌ها قصد ندارند به سریال‌های ادامه دار قطعی برق و آب خوزستان پایان دهند!

غفلت مسؤولان

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: غفلت، تساهل و اهمال در چند سال اخیر از سوی مسؤولان کشوری و استانی برای رفع مشکلات استان قابل بخشش نیست.

وی به تذکر نمایندگان مجلس و رسانه‌های محلی و ملی در خصوص ضرورت اتخاذ تدبیری مناسب برای مقابله با بحران‌های جوی و قطعی آب و برق در شهرهای استان خوزستان اشاره کرد و افزود: علی رغم بیان مشکلات، مسؤولان غفلت می‌کنند.

ناصری نژاد اظهار داشت: اگر برخورد لازم با مسؤولی که غفلت کرده صورت می‌گرفت، امروز شاهد بروز چنین مشکلاتی در استان نبودیم.

وی به قطعی برق و آب به دلیل بروز گرد و غبار و مه در حوزه انتخابیه خود اشاره و تصریح کرد: این موضوع بایستی قبل از اتفاق به اطلاع شهروندان می‌رسید.

نماینده مردم شادگان در مجلس اظهار داشت: مردم شادگان با قطعی ناگهانی برق و آب روبه‌رو هستند و در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

وی با انتقاد از ضعف اطلاع رسانی مسؤولان نسبت به وقوع قطعی برق و آب در شهرهای استان خوزستان افزود: وقوع حوادث باتوجه به دستگاه‌ها و سامانه‌های موجود در کشور قابل پیش‌بینی است، اما روز گذشته، مردم ۱۱ شهر استان به یکباره با قطعی برق و آب روبه‌رو شدند.

ناصری نژاد گفت: چرا باید دولت در مقابل بروز چنین مشکلاتی ضعف داشته باشد و این موضوع تکرار می‌شود؟

اقدام‌ها در شأن خوزستان نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: مردم خوزستان انتظار دارند، مسؤولان ضمن عذرخواهی از آنان نسبت به رفع مشکلات بیش از پیش اقدام کنند.

وی اظهار داشت: از بالاترین مقام اجرایی کشور، معاونان وی و مسؤولان کشوری می‌خواهیم به قول‌های خود برای آبادانی استان پایبند باشند و همان گونه که بیان می‌شود که جایگاه ویژه‌ای برای خوزستان قایل هستند، به همان میزان نیز نسبت به رفع مشکلات این استان توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: اقدام‌های مسؤولان در خوزستان در خور شأن مردم این دیار نیست.

شهرهای تقریباً تعطیل

گزارش‌های رسیده از شهرهای اهواز، هویزه، حمیدیه و دیگر شهرهای استان حکایت  از این دارد که تمامی مدارس و مراکز آموزش عالی در نوبت صبح، ادارات و بانک‌ها به علت مه گرفتگی، قطع خطوط ایستگاه‌های برق و قطع آب تعطیل شدند.

همچنین از اهواز خبر می‌رسد که از ساعت ۲ بامداد روز گذشته، برق اکثر مناطق این شهر قطع شده است و این مشکل همچنان ادامه دارد.

به گزارش قدس آنلاین رطوبت در شهر حدود ۱۰۰ درصد است و بر اثر اتصال تجهیزات و مقرره‌های برق، پست‌های انتقال و توزیع وشبکه برق‌رسانی در این شهرها، از مدار خارج شدند.

نیاز تصفیه خانه‌های آب به مولد قوی تولید برق

در همین حال معاون بهره‌برداری شرکت آبفای اهواز به خبرنگار ما گفت: به دنبال قطع برق روزگذشته، پمپ‌های آب تصفیه‌خانه‌ها و چاه‌های تأمین آب شرب نیز خاموش و از مدار خارج شدند.

سعید دشتی زاده افزود: پس از وصل برق، تصفیه خانه‌ها فعالیت خود را آغاز کردند و مشکل قطعی آب در شهر اهواز در ساعت ۱۲ ظهر برطرف شد.

وی به فعالیت پنج تصفیه خانه در اهواز اشاره کرد و گفت: برای فعالیت دو تصفیه خانه بزرگ شهر به مولد تولید برق قوی نیاز است.

نامه نگاری‌های بی‌نتیجه

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای اهواز به خبرنگار ما گفت: طی چند سال گذشته، مکاتباتی برای تهیه مولدهای قوی تولید برق برای به کارگیری در تصفیه خانه‌های اهواز صورت گرفته، اما تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

وی رطوبت زیاد آلاینده‌ها را در خوزستان عامل تخریب شبکه توزیع برق استان عنوان کرد و گفت: مشکل قطعی آب در اهواز همزمان با قطع برق اتفاق می‌افتد.

عزیمت وزیر نیرو به خوزستان

در همین حال بروز وضعیت بحرانی در شهرهای خوزستان وزیر نیرو، معاونان و مدیران‌عامل توانیر و آبفای کشور را وادار به عزیمت به خوزستان کرد.

حمید چیت چیان ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه شنبه برای حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان خوزستان وارد اهواز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.