تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در استان ۱۱۳ واحد صنایع لبنی مجوز دارند که بخشی از اینها راکد یا با نیمه ظرفیت فعال هستند و در این خصوص متقاضیان جدید را به خرید و احیاء کامل واحدهای نیمه فعال هدایت می‌کنیم.

صنابع لبنی آذربایجان شرقی راکد است

به گزارش قدس آنلاین، کریم مهری در جلسه شورای اداری شهرستان آذرشهر اظهار داشت: توسعه پایدار لازمه‌اش حفظ منابع تولید، آب و خاک است و در صورت آلایندگی این دو منبع عظیم هیچ توسعه‌ای پایدار نخواهد بود.

وی گفت: ضعف تغذیه باغات باعث توسعه کرم ویرانگر خراط شده است و باید مدیریت همگام و همه جانبه در مبارزه انجام گیرد تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

مهری ادامه داد: ۳۰درصد جمعیت شهرستان آذرشهر با ۱۰ هزار بهره‌بردار در روستاها زندگی می‌کنند و برای مبارزه با آفت کرم خراط مبارزه همگانی و عمومی و همزمان لازم است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: سال گذشته در شهرستان آذرشهر ۴۱ کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

وی گفت: از مساعدت‌های نمایندگان مجلس در توسعه طرح مصرف بهینه‌سازی آب و تامین تسهیلات دولتی تشکر می‌کنم.

مهری افزود: در صورت تبدیل زمین‌های زراعی دیم به واحدهای پرورش گلخانه‌ای حمایت کامل می‌کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: حفظ باغ شهرها را از اولویت‌های اول خود می‌دانیم و از تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی جلوگیری می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در استان ۱۱۳ واحد صنایع لبنی مجوز دارند که بخشی از اینها راکد یا با نیمه ظرفیت فعال هستند و در این خصوص متقاضیان جدید را به خرید و احیاء کامل واحدهای نیمه فعال هدایت می‌کنیم.     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.