اصفهان- بنابر اعلام شرکت آب منطقه ای اصفهان دریچه های سد زاینده رود که برای تحویل آب به کشاورزان شرق اصفهان باز شده بود، تا ظهر امروز به طور کامل بسته خواهد شد.

مهلت تحویل آب به کشاورزان شرق اصفهان پایان یافت

به گزارش قدس آنلاین، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تاکید بر اینکه تا ظهر امروز دریچه های سد زاینده رود بسته می شود، اظهار داشت: براساس تصمیم قبلی که قرار بود آب در مدت ۲۲ روز در اختیار کشاورزان شرق اصفهان باشد، از امروز خروجی سد کاهش می یابد.

به گفته علی بصیرپور، آب تا اواخر هفته در شهر اصفهان جریان خواهد داشت و بعد از آن رودخانه دوباره خشک می شود.

وی ادامه داد: نوبت بعدی باز شدن زاینده رود برای ادامه کشت کشاورزان اصفهان بستگی به میزان بارش ها در سرشاخه های زاینده رود و شهر اصفهان دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: به طور قطع قبل از سال ۹۶ زاینده رود باز نمی شود و تصمیمات جدید برای بازگشایی این رودخانه در فروردین ماه است.

وی افزود: در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.

لازم به یادآوری است: با توجه به تصمیم وزارت نیرو، دریچه های سد زاینده رود ساعت ۶ صبح روز سوم بهمن ماه با دِبی حدود ۶۰ مترمکعب بر ثانیه به مدت ۲۲ روز برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان باز شد و بعد از گذشت حدود ۵ روز آب در سد آبشار تحویل آنها شد.

تصمیمات تحویل آب به کشاورزان در کمیته پنج نفره تصمیم‌گیر برای استفاده بهره برداران از آب زاینده رود متشکل از مدیر عامل آب منطقه ای استان، نماینده استاندار، فرماندار اصفهان، نماینده کشاورزان و نماینده جهاد کشاورزی استان اصفهان اتخاذ می شود.

البته بر اساس تصمیم شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود، مقرر بود آب سد زاینده رود از ۲۸ دی امسال برای کشاورزان شرق اصفهان رهاسازی شود اما به دلیل درخواست کشاورزان ابتدا به ۳۰ دی ماه و نهایتا به سوم بهمن موکول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.