بجنورد- فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از کشف یک فقره زمین خواری و تصرف در اراضی ملی به ارزش یک میلیارد ریال در اسفراین خبر داد.

زمین خواری میلیاردی در اسفراین کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ جاوید مهری گفت: برابر خبر رسیده مبنی بر اینکه فردی در اسفراین اقدام به تصرف غیر قانونی ۸۵۰ متر مربع از اراضی ملی و ساخت و ساز نموده، موضوع در دستورکار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه نماینده اداره راه و شهرسازی اسفراین به محل اعزام شدند، افزود: بنابر گزارش مأموران متهم اقدام به پی کنی دور زمینی که هیچگونه مدرک مالکیتی نداشته و جزء اراضی ملی بود، کرده که با دستور قضائی از ادامه کار وی جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین در ادامه با اینکه ارزش این زمین یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ مهری، انجام گشت زنی مستمر بر اراضی ملی از سوی یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی و برخورد قاطع دستگاه قضائی با متصرفین اراضی ملی، اتخاذ سیاست های کیفری مناسب در برخورد با پدیده زمین خواری، اطلاع رسانی و بهره گیری از سیستم های اطلاعاتی، کدهای رهگیری، نظارت و افزایش هزینه جرم در برخورد با زمین خواران را از راهکارهای مهم پیشگیری از سوءاستفاده افراد فرصت طلب از اراضی ملی دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.